  • 1. Data: 2021-05-30 09:53:34
    Temat: optymalizacja podatków po zmianach Nowego Ładu
    Od: Monika Głowacka <m...@i...eu>

    Publicznie znany doradca podatkowy, posiadający nawet kanał na youtube,
    mówi, że aby optymalizować podatki warto będzie zakładać spółke z o.o. i
    przez to będzie można połączyć to z indywidualną DG korzystając z ustawy
    o podatku zryczałtowanym obniżyć zobowiązania podatkowe.

    Tylko zastanawiam się na tym, jaki trzeba mieć obrót, przychód, aby to
    się opłacało, bo raczej nie opłaca się, przy przychodach 2000 zł/mies
    Gdzie jest ten próg opłacalności ?
    Telewizor mówi, że stracą zarabiający ponad 7000 zł.

    Jakie stałe koszty ponosi spółka z o.o. jeśli nie ma przychodów ?

  • 2. Data: 2021-05-31 11:33:05
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-05-30 o 09:53, Monika Głowacka pisze:

    > Tylko zastanawiam się na tym, jaki trzeba mieć obrót, przychód, aby to
    > się opłacało, bo raczej nie opłaca się, przy przychodach 2000 zł/mies
    > Gdzie jest ten próg opłacalności ?

    Gowin coś przebąkiwał, że bez jakichś modyfikacji korzystnych dla małych
    przedsiębiorców nie poprze więc może coś się jeszcze zmieni.
    Chyba za wcześnie na jednoznaczne określanie tego progu.

    > Telewizor mówi, że stracą zarabiający ponad 7000 zł.

    Trzeba sobie zrobić wykres (podatek+zdrowotne dziś i jutro), ale ja
    nawet nie wiem, czy te 30k kwoty wolnej to zaraz po jej przekroczeniu
    będzie stopniowo odbierana czy nie.
    Słyszałem jakąś wypowiedź że do tej pory te 8k to było tylko dla
    niektórych (bo jak ktoś zarabiał ponad 13k (rocznie) to już śladu po
    tych 8k kwoty wolnej nie widział, a teraz te 30 ma być dla wszystkich -
    czyli co od punktu x=30k,y=0 ruszamy z nachyleniem 17% czy jakimś
    wyższym aby zabrać te 30k?

    > Jakie stałe koszty ponosi spółka z o.o. jeśli nie ma przychodów ?

    Przejrzyj wątek obok (Nowe podatki) tam trochę informacji na ten temat
    ktoś napisał.
    Wydaje się, że te stałe koszty to głównie prowadzenie pełnej
    księgowości. I do tej pory myślałem, że to tylko kwestia użycia innego
    programu, ale wygląda na to, że to nieco bardziej skomplikowane.
    P.G.