  • 1. Data: 2021-05-17 17:59:59
    Temat: Nowe podatki
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Jak to bedzie z nowymi podatkami?

    Ktos moze mi powiedziec ile podatku zapłaci osoba majaca dochód
    100tysiecy rocznie w DG?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Wątroba była cały dzień śledziona

  • 2. Data: 2021-05-17 18:19:59
    Temat: Re: Nowe podatki
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 17 May 2021 15:59:59 GMT, Budzik wrote:
    > Jak to bedzie z nowymi podatkami?
    > Ktos moze mi powiedziec ile podatku zapłaci osoba majaca dochód
    > 100tysiecy rocznie w DG?

    Premiera zapytaj.

    Ale pewnie powie, ze to tylko projekt.

    Posla PiS zapytaj, ile podatku ma zaplacic osoba zarabiajaca 4500zl na
    etacie, wedle starej ustawy, ktorą przeciez uchwalal :-P

    J.

  • 3. Data: 2021-05-17 18:41:11
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-05-17 o 17:59, Budzik pisze:
    > Jak to bedzie z nowymi podatkami?
    >
    > Ktos moze mi powiedziec ile podatku zapłaci osoba majaca dochód
    > 100tysiecy rocznie w DG?

    Pierwsze pytanie: w jaki sposób się rozlicza z tego dochodu?
    A pytanie drugie: czy wiesz jaki będzie schemat płacenia
    zapowiedzianej składki zdrowotnej od dochodu?
    Bo wydaje mi się, że obowiązkową zdrowotną płaciło
    wiele osób nawet jeśli nie mieli żadnego dochodu
    lub dochód niewielki a teraz wyszło by, że nie muszą
    nic płacić, bo nie ma dochodu i okazało by się, że kasy jednak nie ma
    więcej. Dlatego podejrzewam, że zapis będzie taki,
    że płacimy minimalnie tyle co teraz a jak ktoś ma dochód
    to dodatkowo więcej.

  • 4. Data: 2021-05-17 18:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

> [...]
    > więcej. Dlatego podejrzewam, że zapis będzie taki,
    > że płacimy minimalnie tyle co teraz a jak ktoś ma dochód

    Pobawmy sie:
    ryczałt (jak tu ustalic dochód o którym mowili... :)))
    zasady ogolne
    liniowy

    Ile sie płaci to jedno - pytanie ile mozna odliczyc.
    No i co z ta kwota wolna? Bedzie dla wszystkich czy tak samo jak z 8
    tysiacami - okaze sie ze tylko dla tych co prawie nie pracuja?

    A co z osobami ktore pracuja na etacie i do tego prowadza DG?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz

  • 5. Data: 2021-05-17 18:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F j...@p...onet.pl ...

    > Premiera zapytaj.

    Nie mam dojscia. I nie jestem pewien czy on wie ;-)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jesli ty po kilka razy dziennie mozesz klamac jak stara pomarszczona cyganka

  • 6. Data: 2021-05-17 19:07:23
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-05-17 o 18:59, Budzik pisze:

    > liniowy

    Ja rozumiem, że do tej pory (podatek + zdrowotne) było:
    - 19% + 53zł
    a teraz ma być:
    - 28%.

    > A co z osobami ktore pracuja na etacie i do tego prowadza DG?

    Od wszystkich dochodów ma być ten zdrowotny czyli i od jednego i od
    drugiego - precyzyjną wartość z kilku źródeł będzie się pewnie
    korygowało w rocznym zeznaniu - tak jak się wylicza podatek to się
    wyliczy zdrowotne i coś się dopłaci lub dostanie z powrotem.
    P.G.

  • 7. Data: 2021-05-17 20:00:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 17 May 2021 16:59:59 GMT, Budzik wrote:
    > Użytkownik J.F j...@p...onet.pl ...

    > Nie mam dojscia.

    Przez twittera :)

    >I nie jestem pewien czy on wie ;-)

    No wlasnie chodzi o to, aby sprobowal policzyc.
    To moze nie bedzie tak glupich ustaw jak teraz - bo niech ktos da
    przyklad jak sie liczy kwote wolna od podatku :-)

    J.

  • 8. Data: 2021-05-18 00:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Piotr Gałka p...@c...pl ...

    > Ja rozumiem, że do tej pory (podatek + zdrowotne) było:
    > - 19% + 53zł
    > a teraz ma być:
    > - 28%.

    A kwota wolna?

> [...]
    > korygowało w rocznym zeznaniu - tak jak się wylicza podatek to się
    > wyliczy zdrowotne i coś się dopłaci lub dostanie z powrotem.

    No tak ale co z kwota wolna?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest

  • 9. Data: 2021-05-18 07:25:19
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-05-18 o 00:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Piotr Gałka p...@c...pl ...

    > A kwota wolna?

    Przy liniowym nie ma kwoty wolnej.

    > No tak ale co z kwota wolna?

    Tak samo jak do tej pory.
    Jak składałeś PIT-2 to uwzględniali Ci w etacie
    a jak nie, to rozliczyłeś w DG.
    A jak liniowy to bez znaczenia przecież,
    bo nie ma wolnej kwoty a i tak odrębne PITy.

  • 10. Data: 2021-05-18 11:48:05
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Budzik w

    > Użytkownik Piotr Gałka p...@c...pl ...

    > A kwota wolna?

    Proste jak drut: zdrowotne masz zapłacić niezależnie czy podpadasz pod kwotę
    wolną.
    Teraz nie płaciłeś podatku to i tak płaciłeś zdrowotne, ale nie miałeś od
    czego odliczyć.
    Po nowemu nie odliczysz by default!

    --
    'Tom N'