  • 1. Data: 2004-02-02 09:37:32
    Temat: płatności za granicę a NBP
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Czy ktos z was ma na codzień do czynienia z płatnościami za granicę w
    innym kwartale niż dostawa towaru?
    Obiło mi sie o uszy że trzeba wtedy informowac o tym NBP.
    Ale jak, gdzie, kogo i w ogóle czy to prawda to sie nie moge dogrzebać.
    Mam operacji importu kilka w roku, dostawa i zapłata w przeciągu kilku dni.
    Ale szykuj mi się taka z przełuzona płatnością. I będzie to pierwsza z
    wielu więc próbuje sie zorientowac co i jak.

    Ma ktoś doświadczenie? W ktorej ustawie to może siedziec. Nawet nie wiem
    czego dokladnie szukam, po prostu dostała hasło "Pani Magdo, cos jest na
    rzeczy" i orientuj się.

    Pomocy.. ja mam na głowie bilanse a tu grzebanie po ustawach o NBP albo
    nie wiadomo po czym mi sie szykuje.

    Maddy z pękająca głową

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 2. Data: 2004-02-02 11:13:30
    Temat: Re: płatności za granicę a NBP
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    dogrzebać.
    > Pomocy.. ja mam na głowie bilanse a tu grzebanie po ustawach o NBP

    Nie mam z tym wprawdzie do czynienia na codzień,
    ale kiedyś też mi się coś o uszy obiło
    i jedyne co mi przychodzi do głowy, to
    wynikający z prawa dewizowego obowiązek
    przekazywania do NBP
    NIEKTÓRYCH informacji
    w celach statystycznych,
    potrzebnych do sporządzania bilansu płatniczego Państwa.
    (rozporządzenie Dz. U. Nr 218/2002, poz. 1835)

    A szczególnie:
    "§ 3. Rezydenci dokonujący sprzedaży
    nierezydentom lub zakupu od nierezydentów
    towarów lub usług są obowiązani przekazywać NBP,
    za każdy kwartał, dane dotyczące stanów zaliczek
    otrzymanych lub zaliczek udzielonych w związku z taką
    sprzedażą lub takim zakupem oraz dane dotyczące
    stanów należności lub zobowiązań z tytułu takiej
    sprzedaży lub takiego zakupu, na formularzach,
    których wzory stanowią załączniki nr 2-5 do rozporządzenia,
    w terminie do 20 dni po zakończeniu kwartału,
    jeżeli wartość któregokolwiek ze stanów na koniec
    kwartału sprawozdawczego była równa lub przekroczyła 400.000 zł."

    Ze względu na kwotę może nie być obowiązku
    informowania NBP.

  • 3. Data: 2004-02-02 11:51:13
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik cef napisał:

> [...]
    > NIEKTÓRYCH informacji w celach statystycznych, potrzebnych do
    > sporządzania bilansu płatniczego Państwa. (rozporządzenie Dz. U. Nr
    [ciach]

    Dzieki, cef. Chyba nie będzie obowiązku bo transakcja jest około 50tys.
    I raczej więcej w kwartale niz 100tys nie będzie.
    Ale zaraz idę poczytać u źódła zeby madrą być ;-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2004-02-02 11:52:26
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

> [...]
    > rzeczy" i orientuj się.
    >
    > Pomocy.. ja mam na głowie bilanse a tu grzebanie po ustawach o NBP albo
    Nie wiem czy o to chodzi ale trzeba sporządzac sprawozdanie do NBP o stanach
    na kontach rozrachunkowych należności , zobowiązania oraz zaliczki od
    nalezności i zobowiązan walutowych.Tak na skróty to jak masz którejś kolwiek
    pozycji powyżej 400 000 PLN na koniec kwartału trzeba wysłać do 20 po
    kwartele takie sprawozdanie.Ustawa Prawo dewizowe DU 141 z 27.07.2002 oraz
    Rozporządzenie z 10 grudnia 2002 DU 218 z 2002.nie pamiątam czy zmiany ale
    chyba znacznych nie ma .
    Wiola