  • 1. Data: 2002-11-19 21:46:56
    Temat: problem z US 2
    Od: "Michal" <d...@p...onet.pl>

    Mam takie pytanie dotyczące tzw mandatowego charakteru kary nakładanej przez
    US .
    Otóż pracownik US nie chcą ustosunkować sie w nawet najmniejszej mierze do,
    skąd inąd słusznych moim zdaniem, kontrargumentów z mojej strony stwierdza
    że wystąpiło pewne uchybienie przewidziane przez kks i stąd stanowisko US
    jest takie a nie inne " koniec kropka" i wymierza kare 500zł . Jak sie pan
    nie zgdadza to prosze bardzo możemy wystąpić na drogę sądową.
    Pytanie moje dotyczy przede wszystkim
    - czy mam prawo żądania np uzasadnienia takiego "stanowiska " US
    - czy w wyniku ewentualnej rozprawy i mojej wygranej ktoś ( tj SP ) zwróci
    mi koszty adwokata
    - czy w ogóle stawioanie sprawy w ten sposób nie jest sprzeczne z zasadą
    państwa prawa, gdyż zmusza ona niejako obywatela do dokonania wyboru święty
    spokój i xxx zł mniej w kieszenii o całej sprawie zapominamy a wejściem na
    , zawsze niepewną , drogę sądową
    Z góry dziękuje za ustosunkowanie sie do tych problemów ( szcerze
    najbardziej zależy mi na kwestii tych kosztów)
    Pozdrawiam
    Michał D.

  • 2. Data: 2002-11-20 11:22:09
    Temat: Re: problem z US 2
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Michal" <d...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > Pytanie moje dotyczy przede wszystkim
    > - czy mam prawo żądania np uzasadnienia takiego "stanowiska " US

    No przeciez uzasadnili - wg nich nalezy nastapilo uchybienie za ktore nalezy
    sie ...

    [...]
> [...]
    święty
    > spokój i xxx zł mniej w kieszenii o całej sprawie zapominamy a wejściem

    Z madnatem od olicji tez tak jest. Przyjmujesz, albo odmawiasz -> sad

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-11-20 13:30:37
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Michal" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest takie a nie inne " koniec kropka" i wymierza kare 500zł . Jak sie pan

    No cóż. :-(
    To naga prawda.
    W zbrojnej organizacji rozbójniczej jaką jest państwo ono ma rację.
    Nie wymigasz się. nawet jak pójdziesz do sądu nikt ci nie zwróci strat moralnych,
    adwokat takiej dupereli nie wygra.
    Co najwyżej możesz próbować odkręcić (o ile masz układy) w Izbie Skarbowej lub u
    Naczelnika.

    Na przyszłość ładnie się uśmiechaj i zrewanżuj się Pani z US jakąś kawą czy innym
    prezentem wart 10% kary za odstąpienie od mandatu
    ( o ile to wchodzi w rachubę - czasami nie da się)

    Może Ci się nie podobać, ale jesteśmy w Polsce