  • 1. Data: 2004-10-18 19:38:35
    Temat: własna dział gosp, unia i zus
    Od: "Michal Rekowicz" <michal.rekowicz[usun to]@telenet.be>

    Witam
    Prowadzę dział. gosp. zarejestrowaną w Polsce, płacę zus i podatek,
    natomiast teraz (choć zdarza mi się wystawić fakturę w Polsce) miejscem
    wykonywania dział jest Belgia- ostatniego dnia miesiąca wystawiam fakturę na
    ileś tam godzin. Ponieważ jesteśmy w Unii, przysługuje mi prawo do świadczeń
    zdrowotnych za granicą. I tu zaczynają się schody. W zusie powiedziano mi,
    że muszę wypełnić druk e101, ale potrzebny mi jest kontrakt z kimś u kogo
    pracuję za granicą. Dla mnie jest to logiczne, jeśli jest się czyimś
    pracownikiem, ale jeśli nie? Ponieważ prowadzę działalność na własny
    rachunek, kontraktu z nikim nie podpisuję, ostatnio wystawiałem trzy faktury
    jednej osobie, ale może być tak, że w pięciu kolejnych misiącach wystawię je
    na 5 osób. Pani w zusie powiedziała, że nia ma możliwości nie mieć
    kontraktu, kontarkt musi być a jak go nie ma to pracuję za granicą
    nielegalnie. A więc nie mogę złożyc tego formularza - a co za tym idzie mieć
    prawa do świadczeń zdrowotnych za granicą.
    Jest na grupie ktoś kto potrafi mi to wytłumaczyć? Ewentualnie do kogo można
    wysłać maila z prośbą o wyjaśnienie tego - jakoś nie mogę znaleźć maila do
    zusu.
    Dzięki

    Michał