  • 1. Data: 2004-10-18 19:21:56
    Temat: Delegacja - koszty
    Od: "KOWALCZYK" <k...@p...onet.pl>

    Zrzucam na grupę temat pod dyskusję z alternatywnym rozwiązaniem :
    1. Pracownik zatrudniony na st. akwizytora towarów
    - wynagrodzenie stałe + dziennie wystawiana delegacja służbowa
    na wyjazdy prywatnym samochodem w celu realizacji akwizycji towarów
    realizowanej
    na terenie całego województwa , z kosztem
    rozliczonym wg. obowiązującej stawki za 1 km
    jazdy prywatnym samochodem .
    2.Pracownik zatrudniony na st. akwizytora towarów
    - wynagrodzenie stałe + umowa z pracownikiem na
    tzw. " kilometrówkę " rozliczaną wg. prowadzonej
    ewidencji przebiegu samochodu i obowiązującej
    stawki za 1 km .
    W czym istota problemu ?.
    W pkt.1. Pracownik płaci podatek dochodowy tylko od wynagrodzenia (
    świadczenia z tytułu delegacji nie są opodatkowane )
    W pkt 2. Płaci podatek dochodowy płaci od łącznej kwoty przychodu (
    wynagrodzenie + otrzymana " ryczałtówka " )
    Z punktu widzenia pracownika różnica zasadnicza .
    Z punktu widzenia zakładu pracy obydwie formy mają identyczny wpływ na
    poziom kosztów uzyskania dla celów podatkowych .
    Z pozdrowieniami Józek

  • 2. Data: 2004-11-03 09:59:30
    Temat: Re: Delegacja - koszty
    Od: "lena" <l...@g...pl>

    Użytkownik "KOWALCZYK" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > poziom kosztów uzyskania dla celów podatkowych .
    > Z pozdrowieniami Józek
    >
    > IMHO wszystko się zgadza, miałam ten sam przypadek ostatnio.
    Pozdrawiam.
    Lena