  • 1. Data: 2007-11-27 13:31:13
    Temat: zakupy w deklaracji VAT-7
    Od: "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl>

    witam

    Jeżeli w ubiegłym roku wystąpiła u podatnika sprzedaż zwolniona, to podatek
    naliczony od zakupów podlega odliczeniu w takiej proporcji w jakiej za
    ubiegły rok występował obrót opodatkowany do obrotu ogółem (to tak w
    skrócie). Na deklaracji VAT-7 wykazujemy jedynie podatek naliczony
    podlegający odliczeniu. Moje pytanie: Czy w ten sam sposób postępujemy z
    kwotą Netto zakupów. Objaśnienia do deklaracji są enigmatyczne: (cytat z
    objaśnień)

    Część D. ROZLICZENIE PODATKU NALICZONEGO

    -------

    W tej części wykazuje się wyłącznie wartość towarów i usług oraz kwotę
    podatku naliczonego (z uwzględnieniem korekt), w takiej wysokości w jakiej
    podatnikowi przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego od należnego
    lub zwrot podatku naliczonego, na zasadach określonych w przepisach art.
    86 - 93 ustawy, z uwzględnieniem przepisów wykonawczych, w okresie
    rozliczeniowym za który składana jest deklaracja.

    Atomek