  • 1. Data: 2004-06-15 13:50:07
    Temat: zwrot vat-uslugi hydrauliczne
    Od: "..." <n...@m...maila>

    Witajcie!
    zwracam sie do Was z kilkoma pytaniami, mam nadzieje ze mi pomozecie badz
    odeslecie do konkretnych przepisow lub linkow. Moj maz prowadzi firme
    zajmujaca sie uslugami hydraulicznymi. Jak wiadomo od maja zmienil sie vat
    na materialy budowlane, natomiast vat na uslugi pozostal 7%. Dowiedzielismy
    sie iz mozliwe jest wypisywanie faktur dla klientow na 7% usluge, w ktorej
    zawarte sa ceny materialow. I teraz moje pytania: kupujemy czesci z 22%
    vatem, sprzedajemy usluge z 7% vatem i chcemy uzyskac zwrot nadplaconego
    podatku na rachunek bankowy.
    1. Czy wystarczy wypelniac druk vat-7 by taki zwrot uzyskac czy trzeba
    wypelniac cos jeszcze?
    2. Czy jesli maz jest obywatelem polskim i firme prowadzi w Polsce to trzeba
    dolaczac do vat-7 jakis wniosek o zwrot nadplaconego podatku vat?
    3. Jesli tak to czy trzeba go dolaczac co miesiac czy wystarczy jednorazowo?
    4. I wreszcie jak taki wniosek powinien wygladac?
    Jest rowniez w vat-7 kwadracik o wniosku o przyspieszenie zwrotu podatku
    (normalnie 180 dni).
    5. Jak taki wniosek powinien wygladac.
    6. I ostatnie pytanie: czy sa jakies ograniczenia co do wielkosci, sumy
    zwrotu nadplaconego podatku, ktory moze byc przelany na rachunek bankowy?
    (czy mozna dostac calosc nadplaconego podatku czy jakas czesc trzeba
    przenosic na nast miesiac?)
    Wiadomo nadplacony podatek to nie tylko materialy budowlane ale rowniez
    paliwo i inne koszty.... Bede bardzo wdzieczna za odpowiedz. Pozdrawiam. M

  • 2. Data: 2004-06-15 18:46:21
    Temat: Re: zwrot vat-uslugi hydrauliczne
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "..." <n...@m...maila> napisał w wiadomości

    > sprzedajemy usluge z 7% vatem i chcemy uzyskac zwrot nadplaconego
    > podatku na rachunek bankowy.
    > 1. Czy wystarczy wypelniac druk vat-7 by taki zwrot uzyskac czy trzeba
    > wypelniac cos jeszcze?

    Wystarczy odpowiednio wypełnić (w zwykłym trybie).

    > 2. Czy jesli maz jest obywatelem polskim i firme prowadzi w Polsce to
    trzeba
    > dolaczac do vat-7 jakis wniosek o zwrot nadplaconego podatku vat?

    Standardowo nie. Chyba, że chcesz zwrot przyspieszony
    lub chodzi o podatek związany z czynnościami niepodlegającymi VAT
    (ale Ciebie to raczej nie dotyczy)

    > 3. Jesli tak to czy trzeba go dolaczac co miesiac czy wystarczy
    jednorazowo?

    Jeśli się składa - to "każdorazowo".

    > 4. I wreszcie jak taki wniosek powinien wygladac?

    Nie ma wzoru. Piszesz, że na podstawie art x
    prosisz o zwrot itp
    Kiedyś chcieli znaczek 5zł, teraz nie wiem.

    > Jest rowniez w vat-7 kwadracik o wniosku o przyspieszenie zwrotu podatku
    > (normalnie 180 dni).
    > 5. Jak taki wniosek powinien wygladac.

    Nie ma wzoru. Piszesz, że na podst. art x chcesz szybciej zwrot i juz.

> [...]
    > zwrotu nadplaconego podatku, ktory moze byc przelany na rachunek bankowy?
    > (czy mozna dostac calosc nadplaconego podatku czy jakas czesc trzeba

    Ograniczenia dotyczą obecnie terminów
    zwrotu. Wszystkiego możesz nie dostać na raz.
    Najlepiej przeczytaj art 87

  • 3. Data: 2004-06-16 05:36:47
    Od: "..." <n...@m...maila>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości

    [ciach...]
    > Najlepiej przeczytaj art 87

    Ogromne dzieki za pomoc. Pozdrawiam serdecznie. M.