  • 1. Data: 2009-01-03 01:11:18
    Temat: 1% i wskazanie na jaki cel/osobę
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl>

    Witam!

    Przymierzam się powoli do rozliczenia 2008 roku (ryczałt, pit-28) i
    nurtuje mnie następujący problem. Otóż co roku wpłacam 1% podatku na
    konkretną osobę podłączoną pod pewną fundację.
    Ponieważ od tego roku wpłat mają dokonywać urzędasy mam poważne
    wątpliwości, czy moje pieniądze dotrą tam gdzie powinny.

    Wyczytałem na http://www.pit.pl/1procent/index.php że:

    "W PIT rocznych brak jest rubryki na cel - np. na imię i nazwisko
    osoby, które pomoc za pośrednictwem organizacji ma być udzielona. W
    prasie pojawiły się pomysły, aby wpisywać taką informację w rubryce
    "dodatkowe informacje" - jednak dopisanie do przelewu tej informacji
    zależy od woli urzędów skarbowych i odbywałoby się poza obowiazującym
    prawem. Ministerstwo Finansów wydało oświadczenie "Jednocześnie,
    podatnik w składanym przez siebie zeznaniu podatkowym może również
    podać dodatkowe informacje, które w jego ocenie mogą mieć wpływ na
    dystrybucję środków gromadzonych przez organizację pożytku publicznego
    (np. na konkretny cel)." Jednak taki nakaz, nawet wyrażony na piśmie
    czy opublikowany w serwisie internetowym Ministerstwa Finansów nie
    wiąże urzędów skarbowych czy poszczególnych urzędników rozliczających
    nasze wpłaty."

    Jak to z tym będzie? Wolałbym, żeby te pare groszy poszło tam gdzie ja
    chcę, a nie na fotel prezesa fundacji...

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał Wawrzycki

    http://prw.terror404.net/rwawrzycki/

  • 2. Data: 2009-01-03 01:35:07
    Temat: Re: 1% i wskazanie na jaki cel/osobę
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl>

    Dnia 03 sty 2009 w liście
    [news:Xns9B881642E10B1rwawrzyckiwppl@127.0.0.1] Rafał Wawrzycki
    [rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl] napisał(a):

    > Jak to z tym będzie? Wolałbym, żeby te pare groszy poszło tam
    > gdzie ja chcę, a nie na fotel prezesa fundacji...

    Wygląda na to, że jednak dopisali co trzeba - przynajmniej do
    formularza pit-28, innych nie sprawdałem.

  • 3. Data: 2009-01-03 08:08:51
    Od: "Energiasl" <energiasloneczna@poczta(usun).fm>

    jesli to pewna informacje to ja w tym roku NIE DAM 1% nikomu... co za kraj
    ;-((

    e.

  • 4. Data: 2009-01-03 09:14:52
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 03-01-2009 o 02:35:07 Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@wywal_towp.pl>
    napisał(a):

    > Dnia 03 sty 2009 w liście
    > [news:Xns9B881642E10B1rwawrzyckiwppl@127.0.0.1] Rafał Wawrzycki

    > Wygląda na to, że jednak dopisali co trzeba - przynajmniej do
    > formularza pit-28, innych nie sprawdałem.

    Tak, w tym roku już jest.

    Przy okazji - za 2007r. też US przelewał.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2009-01-03 14:59:09
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Energiasl energiasloneczna@poczta(usun).fm ...

    > jesli to pewna informacje to ja w tym roku NIE DAM 1% nikomu... co za
    > kraj ;-((

    Po pierwsze - jak nie dasz nikomu to dasz wrzustkim - znaczy wrzucisz do
    wspolnegowora.
    Po drugie - juz sie nastawiles na nie, a tu ookazuje sie, ze jest ok.
    Po trzecie - ja zawsze wskazywalem konkretna organizacje - rozumiem, ze
    oprocz tego moge tej organizacji powiedziec jeszcze na jaki cel ma ta sume
    przeznaczyc?

  • 6. Data: 2009-01-04 14:00:04
    Od: Asen <a...@g...com>

    W rozliczeniach za 2007 rok taśmowo wypełniałem 1 procent na fundację
    Dzieciom "Zdążyć z pomocą" z przeznaczeniem na konkretne dziecko
    wpisując w pole "Inne informacje" imię i nazwisko dziecka. Prowadziłem
    notatki z pitów i sprawdzałem u mamy dziecka, wszystkie kwoty z
    grubsza pojawiły się na ich podkoncie.

    W tym roku z tego co widzę są dodatkowe pola:
    (PIT37) I. Informacje uzupełniające: w poz. 128 można podać cel
    szczegółowy 1% oraz poprzez zaznaczenie kwadratu w poz. 129 wyrazić
    zgodę na przekazanie OPP danych, o których mowa w art.45c ust.5
    ustawy, tj. imienia, nazwiska, adresu oraz wysokości kwoty z poz. 126

    Jeden procent można przeznaczyć składając każdy z poniższych pitów
    - PIT28 za 2008: http://mf.gov.pl/_files_/podatki/formularze_podatkow
    e/pit_2008/pit-28-2008.pdf
    - PIT36 za 2008: http://mf.gov.pl/_files_/podatki/formularze_podatkow
    e/pit_2008/pit-36-2008.pdf