  • 1. Data: 2009-01-02 19:17:41
    Temat: prawa autorskie
    Od: "rafal" <rafal.kobe(at)@op.pl>

    czy moge produkować nuty muzyki klasycznej i je sprzedawać legalnie? (a więc
    kompozytorów którzy nie żyją 100 lat i więcej) tak aby nie łamać praw
    autorskich?

    Rafał

  • 2. Data: 2009-01-02 21:18:28
    Temat: Re: prawa autorskie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Jan 2009, rafal wrote:

    > czy moge produkować nuty muzyki klasycznej i je sprzedawać legalnie? (a więc
    > kompozytorów którzy nie żyją 100 lat i więcej) tak aby nie łamać praw
    > autorskich?

    1. NTG. "A o który podatek chodzi"? ;)
    2. Co to znaczy "produkować"?
    Inaczej: skąd są te nuty.
    To że ochrona samego utworu "zanikła" to jedno, a to że mogą przysługiwać
    jakieś prawa twórcom utworów pochodnych (układu nut, instrumentacji)
    to drugie.
    Jak same "oryginalne nuty" są wydrukiem z 1908 roku to IMVHO można je
    spokojnie wydawać, również wprost powielając układ, ew. grafiki
    i co tam jeszcze mogło komuś wpaść do głowy.
    Jak to nuty kompozytora który nie żyje od 1908 r ale wydane w 1995
    roku, to stanowczo trzeba się zastanowić czy aby jakichs praw
    wydawcy z 1995 nie ruszymy.
    A nuż ktoś te nuty "przerobił"?

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2009-01-05 15:45:25
    Od: "rafal" <rafal.kobe(at)@op.pl>

    sam napisze te nuty ponieważ studiuje na akademi muzycznej
    napisze nuty do muzyki klasyki i ja sprzedam o to chodzi

    Rafal Kamiński

  • 4. Data: 2009-01-06 22:19:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Jan 2009, rafal wrote:

    > sam napisze te nuty ponieważ studiuje na akademi muzycznej
    > napisze nuty do muzyki klasyki i ja sprzedam o to chodzi

    OK.
    BTW: fatalnie się czyta od dołu do góry, jakbyś tak pisał
    *pod* potrzebną cześcią cytatu...

    Co do NTG - jest grupa .prawo :) (bez .podatki)
    Co do meritum - jeśli nuty bazują na "oryginale" utworu to
    nie widzę przeciwwskazań (prawnikiem nie jestem, ale jakbym
    potrzebował to bym zrobił i wydał bo IMO można).

    pzdr, Gotfryd