  • 1. Data: 2009-01-02 20:56:44
    Temat: Spółka w UK a podatki i ZUS w Polsce?
    Od: Tom Sieron <t...@g...com>

    Będę udziałowcem i pracownikiem w spółce rejestrowanej w UK (LTD), a
    mieszkam w Polsce - mam w związku z tym kilka pytań, proszę o pomoc.
    Dodam, że w Polsce mam także zarejestrowaną DG (może to w czymś może
    pomóc?).

    1. Gdzie będę musiał placić podatek dochodowy? Czy będę go płacił
    tylko w Polsce, czy i tu i w UK, a potem jakiś tax return?

    2. Co z ZUS? W Polsce płacę mały ZUS, czy będę musiał płacić także
    jakieś ubezpieczenie socjalne w UK?

    3. O czym jeszcze powinienem wiedzieć? :) Proszę o wszelkie rady, bo
    znam się na IT, a nie na księgowości czy prawie (tym bardziej
    międzynarodowym).

    Poszukiwania w Google i na grupach dały mi niewiele informacji.
    Proszę o rady, będe wdzięczny za wszelką pomoc.

  • 2. Data: 2009-01-02 21:23:22
    Temat: Re: Spółka w UK a podatki i ZUS w Polsce?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tom Sieron wrote:

    > Poszukiwania w Google i na grupach dały mi niewiele informacji.

    szukałeś u dorady podatkowego?

  • 3. Data: 2009-01-06 08:46:33
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    Tom Sieron wrote:
> [...]
    >
    > 1. Gdzie będę musiał placić podatek dochodowy? Czy będę go płacił
    > tylko w Polsce, czy i tu i w UK, a potem jakiś tax return?

    I tu i tam. I tu i tu składasz tax return w stosownym czasie.

    > 2. Co z ZUS? W Polsce płacę mały ZUS, czy będę musiał płacić także
    > jakieś ubezpieczenie socjalne w UK?

    Niekoniecznie, pod warunkiem, że HMRC zwolni cię z płacenia tamtejszych
    składek na twój wyraźny wniosek i prośbę. Bardzo dużo wyjaśnień i
    przykładów na ten temat znajdziesz na www.hmrc.gov.uk - wpisz w
    wyszukiwarce "working abroad" i czytaj.

    > 3. O czym jeszcze powinienem wiedzieć? :) Proszę o wszelkie rady, bo
    > znam się na IT, a nie na księgowości czy prawie (tym bardziej
    > międzynarodowym).

    O umowach dot. unikania podwójnego opodatkowania i terminach składania
    zeznań podatkowych.