  • 1. Data: 2009-01-03 09:12:30
    Temat: ZUS z kilku dzialalnosci
    Od: "Energiasl" <energiasloneczna@poczta(usun).fm>

    Witam. Prosze o porade, jakie skladki ZUS, nalezy placic w przypadku
    prowadzenia kilku dzialalnosci gospodarczych?

    m.

  • 2. Data: 2009-01-03 09:14:19
    Temat: Re: ZUS z kilku dzialalnosci
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Energiasl pisze:
    > Witam. Prosze o porade, jakie skladki ZUS, nalezy placic w przypadku
    > prowadzenia kilku dzialalnosci gospodarczych?

    Nie można prowadzić kilku działalności gospodarczych.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-01-03 10:54:58
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Nie można prowadzić kilku działalności gospodarczych.

    Na gruncie ZUS-u mozna.
    Np. pielegniarka-położna lub adwokat moze prowadzic handel na bazarku
    (jednoosobowa DG), bys wspolnikiem w spolce osobowej, no i prowadzi
    dzialalnosc w zakresie swojego wolnego zawodu.

    Jak byk ma 3 dzialalnosci.
    Z jednej z nich, wybranej - full ZUS a z dwu pozostalych tylko zdrowotne

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2009-01-03 20:36:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 Jan 2009, Liwiusz wrote:

> [...]
    [...]
    > Nie można prowadzić kilku działalności gospodarczych.

    No, jakby nie tych 7 różnych definicji DG... ;)
    BTW: gratuluję [->1] licencji :D

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2009-01-05 15:27:30
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    Liwiusz wrote:
    > Nie można prowadzić kilku działalności gospodarczych.

    A kto mi zabroni?

  • 6. Data: 2009-01-05 18:56:11
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 05-01-2009 o 16:27:30 Bad Behaviour <b...@b...co.nz> napisał(a):

    > A kto mi zabroni?

    A jak bys chciał to zrobić?

  • 7. Data: 2009-01-05 19:50:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Bad Behaviour pisze:

    > A kto mi zabroni?

    Nie uzyskasz dwóch wpisów do ewidencji DG. Tak samo jak nie będziesz
    miał dwóch NIPów itd.

    Jedynie w ramach jednej działalności gospodarczej możesz popisywać
    się na wielu polach - np. sklep spożywczy, szewc, usługi transportowe i
    agencja towarzyska :)

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2009-01-06 18:22:06
    Od: "medxy" <m...@p...fm>

    > Jedynie w ramach jednej działalności gospodarczej możesz popisywać
    > się na wielu polach - np. sklep spożywczy, szewc, usługi transportowe i
    > agencja towarzyska :)

    a co w przypadku kiedy jest sie wspolwlascicielem kilku spolek?

  • 9. Data: 2009-01-06 19:16:52
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    medxy wrote:

    > a co w przypadku kiedy jest sie wspolwlascicielem kilku spolek?

    Może napisz co przez to rozumiesz, bo w przypadku bycia współwłaścicielem
    spółek
    (czyli nie jedynym udziałowcem)
    nijak nie widzę związku ze składkami z dzialalności.
    A jeśli myślisz o spólkach osobowych, to też zależy jakich i jakiego
    rodzaju.
    Bo skutek jest inny dla ZUS przy działaniu przedsiębiorcy w kilku spółkach
    (ale jednego rodzaju) niż przy działaniu w różnych spólkach - cywilnej,
    jawnej.

  • 10. Data: 2009-01-07 10:49:23
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    Liwiusz wrote:
> [...]
    >
    > Jedynie w ramach jednej działalności gospodarczej możesz popisywać się
    > na wielu polach - np. sklep spożywczy, szewc, usługi transportowe i

    A dlaczego nie moge sobie prowadzić dwu oddzielnych działalności pod
    tymi samymi numerkami? W Anglii na przykład możesz prowadzić dowolną
    ilość odrębnych działalności na to samo nazwisko i numerki (i mam tutaj
    na myśli DG, nie spółkę).

    Jest jakiś przepis, który by tego zabraniał? Bo mnie się wydaje, że nie.