  • 11. Data: 2008-01-22 08:15:47
    Temat: Re: 1% od ryczałtu na OPP
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    jureq pisze:

    > Jeśli dobrze pamiętam artykuły prasowe sprzed mniej więcej roku, to US-y
    > mają rachunki w NBP, a NBP jak dotąd nie pobierał od US opłat za przelewy.
    > Chyba, że za "koszt" przelewu uznają pensję pracownika przygotowującą taki
    > przelew.

    Nie zdziwiłabym sie.

    Koszty upomnienia to 8,80 z czego max połowa to koszt koperty i opłaty
    za polecony. Reszta to wynagrodzenie pracownika który napisał pismo i
    włożył do koperty.
    Chociaż "napisał" to wielkie słowo, te wezwania generują sie praktycznie
    same, trzeba wydrukować, wpisać nr dziennika i się podpisać.

    Dlaczego nie mieliby brać extra za przygotowanie przelewu skoro mogą?
    Prawo silniejszego.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 12. Data: 2008-01-24 23:11:31
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Sarpedon" <f...@b...cy> napisał w wiadomości

    > cholera jasna, ale zdziercy!

    Wg mnie zapis nadaje się do zaskarżenia, albo uwzględniając równowagę
    praw, podatki dla US też powinno się wpłacać, potrącając koszty przelewów.
    :)

    Może należało by powołując się na ustawę o dostępie do informacji
    publicznej, wezwać US, do przekazania informacji jakie były w naszym
    przypadku koszty przelewu i jaka kwota trafiła w rzeczywistości do OPP. Po
    wyprodukowaniu i wysłaniu kilku milionów pism, na ten temat może doczekamy
    się poprawki do w/w ustawy.

    A już na pewno należało by spreparować wiadomość i rozesłać do wszelkich
    mediów, z opisem problemu, że w rzeczywistości, przy podatku należnym w
    wysokości 100-300 zł, tak naprawdę organizacje pożytku publicznego tak
    naprawdę nie dostaną nic, po wprowadzeniu ulgi na dzieci może być całkiem
    sporo takich osób.