  • 1. Data: 2008-01-16 16:24:40
    Temat: SZOK - kontrola vat i podejrzany kontrahent
    Od: Rafal <r...@p...net>

    Witam

    jestem własnie lekko otumaniony dzisiejsza kontrola vat, prosze o opinie
    jak wyglada moja teortyczna sytuacja

    wpadla kontrola za 2004r, szybko zrobili bo miałem tylko usługi, kila
    faktur sprzedazy i kilka kosztow miesiecznie

    i szok - okazało sie ze kontrola jest spowodowana podejrzeniem, ze moj
    podwykonawca, cos krecil z fakturami( nie wiem czy nie ksiegowal, czy
    ksiegowal) ale jest podejrzenie o to ze faktury ktore mam kosztowe
    zaksiegowane od goscia, wedlug US mogly byc nie wykonywane ( czyli facet
    mial pralnie .. )

    facet wykonywal mi regenracje czesci, a ja to wykorzystwalem do
    serwisowania urzadzen
    kwoty wchodza w rachube spore - jak wyglada prawnie moja sytuacja ???

    czy ja odpowiadam za to ze gosc mogl np nie kseigowac faktur dla mnie ?
    ( chyba sie cos w przepisach zmienialo na korzysc przyjmujacego fakture w
    koszty ?? )

    pozdrawiam i ide łyknać magnez bo ledwo żyje..
    rafal

    ps. szukac jakiegos dobrego prawnika, radcy jesli urzad bedzie chcial
    zakwestionowac ze usluga nie zostala wykonana ??

  • 2. Data: 2008-01-16 16:42:23
    Temat: Re: SZOK - kontrola vat i podejrzany kontrahent
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 16-01-2008 o 17:24:40 Rafal <r...@p...net> napisał(a):

> [...]
    >
    > ps. szukac jakiegos dobrego prawnika, radcy jesli urzad bedzie chcial
    > zakwestionowac ze usluga nie zostala wykonana ??

    *IMVHO* jeśli gość faktycznie robił dla Ciebie to co robił, rachunki
    były wystawione za wykonane usługi, to mimo możliwej nerwówki nic Ci nie
    grozi.
    Jeśli jeszcze płaciłeś mu przelewami, masz jakieś ślady odnośnie tamtej
    działalności,
    to US nie będzie w stanie wykazać że to co miało miejsce nie miało miejsca
    - a jeśli nawet "wykaże", to uwalisz to w WSA.

    pozdr,
    tommyz

  • 3. Data: 2008-01-16 18:05:37
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Rafal w <news:op.t406jelcvf2dp6@dell.localnetwork>:

> [...]
    > mial pralnie .. )

    > facet wykonywal mi regenracje czesci, a ja to wykorzystwalem do

    Czyli US daje Ci do zrozumienia, że Twoje usługi tez nie były wykonane, bo
    serwisowałeś "nibyregenerowanymi" częściami, czyli nie serwisowałeś, czyli
    Twoi klienci beda mieli kłopot z kosztami z Twoich faktur?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2008-01-16 18:38:52
    Od: Rafal <r...@p...net>

> [...]
    > czyli
    > Twoi klienci beda mieli kłopot z kosztami z Twoich faktur?

    ci ktorzy dzisiaj byli na kontroli mieli sprawdzic co jest zaksiegowane i
    tyle
    szukali konkretnie jednego podwykonawcy u mnie, i w zasadzie nie mieli
    wiecej pojecia o co biega...
    wiec nie wiem czy gosc nie ksiegowowal, czy ksiegowal podwojnie, czy
    diabli wiedza co robil.. ( kontaktu nie mam z facetem )

    a czy z takim podejrzeniem jak do mojego podwykonawcy podejda do mojego
    zleceniodawcy ?? nie mam pojecia.

    mnie osobiscie interesuje tylko czy mi nie beda chcieli zanegowac
    zasadności faktur moich kosztowych
    bo tego sie boje, i pytanie jak to jest jak ja wiem ze gosc mi robil
    robote a US stwierdzi ze nie.. pytanie co wtedy..kolega pisze ze sąd tyko,
    pytanie czy wcześniej jakiegos prawnika czy nie szukac zeby nie okazalo
    sie ze mam 30 dni na wplacenie 10tys vatu a potem se moge odwolywac..
    r.

  • 5. Data: 2008-01-16 19:01:33
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 16-01-2008 o 19:38:52 Rafal <r...@p...net> napisał(a):

> [...]
    > tyko, pytanie czy wcześniej jakiegos prawnika czy nie szukac zeby nie
    > okazalo sie ze mam 30 dni na wplacenie 10tys vatu a potem se moge

    Takie coś może się zawsze zdarzyć - US ma wolną rękę w wydawaniu decyzji.
    Ale nie stresuj się póki nie będziesz wiedział co i jak - obecnie ten
    absurd
    że można odliczać tylko zapłacony VAT już nie funkcjonuje - sądy
    administracyjne to ukróciły.
    Co do kosztów uzyskania - to jeśli rachunki są prawidłowe a usługi były
    wykonywane, to nie masz się czego bać.

    pozdr,
    tommyz

  • 6. Data: 2008-01-16 19:55:06
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > robote a US stwierdzi ze nie.. pytanie co wtedy..kolega pisze ze sąd tyko,
    > pytanie czy wcześniej jakiegos prawnika czy nie szukac zeby nie okazalo
    > sie ze mam 30 dni na wplacenie 10tys vatu a potem se moge odwolywac..

    Coz ...

    Słyszałes chyba o historii JTT i Kluski ...

    Na tych dziadów w dzisiejszych czasach nie ma siły. Nawet nie wiadomo
    publicznie z imienia i nazwiska, który nieudolny pacan w US wydał błędne
    decyzje. I pewnie nadal pracuje w US.

    A ci "biedacy" mogą sobie teraz łykać magnez kilogramami ...

    Polecam "Stilnox" :)

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 7. Data: 2008-01-16 20:30:26
    Od: Rafal <r...@p...net>

> [...]
    > decyzje. I pewnie nadal pracuje w US.
    >
    > A ci "biedacy" mogą sobie teraz łykać magnez kilogramami ...

    heh..
    tia, tyle ze przy klusce pomylil sie US, a w moim przypadku wychodzi na to
    ze koles po "drugiej stronie" cos wykrecil.. i moze to ( oby nie) bic we
    mnie..
    i to ze wykonywal prace jest faktem, a reszta to wiecie, papier wszsytko
    przyjmie i diabli wiedza co on tam ksiegowal i komu..

  • 8. Data: 2008-01-17 08:02:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail t...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Ale nie stresuj się póki nie będziesz wiedział co i jak - obecnie ten
    > absurd
    > że można odliczać tylko zapłacony VAT już nie funkcjonuje - sądy
    > administracyjne to ukróciły.

    ale czy to ukrucenie dotyczy rowniez rozpatrywania spraw z casów kiedy ten
    przepis obowiazywał, tak jak w tym przypadku z 2004 roku?

    "Dzieci stają się podobne do tego, co o nich myślimy."
    Bird Johnson

  • 9. Data: 2008-01-17 17:27:41
    Od: Wildcat <v...@g...com>

    On 16 Sty, 17:24, Rafal <r...@p...net> wrote:
> [...]
    >
    > ps. szukac jakiegos dobrego prawnika, radcy jesli urzad bedzie chcial
    > zakwestionowac ze usluga nie zostala wykonana ??

    Jeżeli sytuacja jest taka, ze to on nie ewidencjonował u siebie
    sprzedaży, czyli zanizal dochod....to przeciez on ma teraz problem,
    nie ty.....Pewnie urzednicy chcieli odszukac u ciebie wszystkie
    faktury, ktore wystawil, porownac z jego ewidencja dostaw i w ten
    sposob wykazac, ze facet oszukiwal. Doliczą mu na tej podstawie
    sprzedaz nieujawniona, podatek.....i bedzie placil z
    odsetkami...Pozdrawiam...PS...spokojnie ;-)

  • 10. Data: 2008-01-17 21:17:59
    Od: Rafal <r...@p...net>

    > ale czy to ukrucenie dotyczy rowniez rozpatrywania spraw z casów kiedy
    > ten
    > przepis obowiazywał, tak jak w tym przypadku z 2004 roku?
    no wlasnie..
    sluszne pytanie

    logicznie myslac obowiazuja chyba aktualne "kary" i przyileje a nie te co
    kiedys obowiazywaly..
    chyba ze uystawa mowi ze nie dziala wstecz.. ale jak nie dziala wstecz
    moze dotyczyc spraw kiedy rozpatrywanych a nie teraz wykrytych z
    przeszlosci..
    ktos jest madry w dziedzinie ?
    r.