  • 1. Data: 2009-04-25 10:45:19
    Temat: 1 os DG , podatek liniowy, skladki zus w koszty?
    Od: " wspolna-flaszka.pl" <n...@g...pl>

    Witam!
    Moge wrzucac skladki ZUSOWSKIE (zdrowotne i spoleczne) normalnie w koszty ?
    Czy sa jkies ograniczenia ?
    Rozumiem ze potrzebny jest wydruk powteirdzenia dokonania przelewu i
    momwnt zaliczenia w koszty to moment wykonania przelewu (obciazenia mojego
    konta) ?

    Tak na marginesie nie zwiazane z tematem.
    Osoby prowadzace 1 os DG nie musza w ogole zglaszac do zusu kont.
    Babka mi powiedziala to gdy sie pytalem czy mam trzecie zglosic. POwiedziala
    ze nie zatrudniajac pracownikow moge skladki nawet na poczcie placic.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-04-25 12:23:32
    Temat: Re: 1 os DG , podatek liniowy, skladki zus w koszty?
    Od: Radzik <r...@r...pl>

    wspolna-flaszka.pl pisze:
    > Tak na marginesie nie zwiazane z tematem.
    > Osoby prowadzace 1 os DG nie musza w ogole zglaszac do zusu kont.

    na nowych drukach rejestracji / zmiany działalności jest informacja o
    kontach i ty składasz ją do urzędu gminy / miasta, a oni przesyłają do
    zus i us...

  • 3. Data: 2009-04-25 12:25:47
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    wspolna-flaszka.pl w <news:gsupjv$d7n$1@inews.gazeta.pl>:

    > Witam!
    > Moge wrzucac skladki ZUSOWSKIE (zdrowotne i spoleczne) normalnie w koszty ?

    Nie.

    > Czy sa jkies ograniczenia ?

    Tak.

    > Rozumiem ze potrzebny jest wydruk powteirdzenia dokonania przelewu i
    > momwnt zaliczenia w koszty to moment wykonania przelewu (obciazenia mojego
    > konta) ?

    Nie.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2009-04-25 13:02:50
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    Zdrowotne to chyba sie odejmuje prawie w calosci (tj. 7,5%) od podatku (nie
    od podstawy). Pytanie co z ta róznica? Czy te kilkadziesiat zlotych, których
    nie mozemy odjac od podatku, mozemy odjac od podstawy opodatkowania, czyli
    wpuscic sobie w koszty?

    --

    pozdrawiam,
    MariuszM

  • 5. Data: 2009-04-25 14:04:29
    Od: " wspolna-flaszka.pl" <n...@g...pl>

    a teraz bylbym szalenie wdzieczny za rozwiniecie wypowiedzi :)

  • 6. Data: 2009-04-25 14:28:22
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik " wspolna-flaszka.pl"
    <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > Moge wrzucac skladki ZUSOWSKIE (zdrowotne i spoleczne) normalnie w koszty
    > ?
    > Czy sa jkies ograniczenia ?
    Spoleczne i fundusz pracy tak.
    Zdrowotne odliczasz od podatku (86,111111111111111111% skladki, czyli 7,75%
    podstawy wymiaru)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2009-04-25 20:15:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 25 Apr 2009, wspolna-flaszka.pl wrote:

    > Witam!
    > Moge wrzucac skladki ZUSOWSKIE (zdrowotne i spoleczne) normalnie w koszty ?
    > Czy sa jkies ograniczenia ?

    Logika (jak chodzi o społeczne) :)
    Myślałby kto, że sprawa odliczenia zdrowotnych jest FAQ... (nie *w* FAQ
    bo takowego nie ma, a FAQ sama w sobie).
    W 99% wychodzi na jedno, w pozostałych przypadkach albo lepiej
    (społeczne) odliczyć albo dać w koszt :O

    > Tak na marginesie nie zwiazane z tematem.
    > Osoby prowadzace 1 os DG nie musza w ogole zglaszac do zusu kont.

    Tia...

    > Babka mi powiedziala to gdy sie pytalem czy mam trzecie zglosic.

    To już lepiej jakbyś napisał ze w maglu mówili :]
    Niedawno było w wątkach (o US) coś o pytaniu kata ;)
    (co wyjaśniłem tak - jak go pytasz czy głowy nie utnie, to może Ci
    i słusznie obieca że nie, ale ja bym spytał czy pamiętałeś żeby
    spytać czy będzie łamanie kołem).

    > POwiedziala
    > ze nie zatrudniajac pracownikow moge skladki nawet na poczcie placic.

    A co ma jedno do drugiego?
    To iż można NIE MIEĆ KONTA GOSPODARCZEGO to jedno.
    To że konta gospodarcze mają być zgłaszane to drugie.

    +++
    4. Zgłoszenie płatnika składek - osoby fizycznej zawiera w szczególnoœci
    następujšce dane:
    [...]
    wykaz rachunków bankowych
    Art. 44. 1. O wszelkich zmianach w stosunku do danych wykazanych w
    zgłoszeniu, o którym mowa w art. 43 [...]
    ---

    I - żeby jasność była - dopóki wszystko będzie to OK to niemal
    na pewno nikt się nie przyczepi.
    Ale niech przypadkiem ZUS doszuka się niedopłaty (rzeczywistej lub
    urojonej) a płatnik będzie nieosiągalny - na wyjeździe...
    "Ukrywanie majątku i utrudnianie egzekucji poprzez niepodanie
    obowiązkowych danych w deklaracji" :P

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2009-04-25 20:17:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 25 Apr 2009, 'Tom N' wrote:

    > Nie.

    Moment, dlaczego niby nie? (załóżmy że mowa o społecznym, własnym)
    Jak to Maddy pisała? "zasada równego traktowania"?

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2009-04-26 06:11:44
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.0904252216120.2880@quad>:

    > Moment, dlaczego niby nie? (załóżmy że mowa o społecznym, własnym)

    No właśnie o _moment_ się rozchodzi ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 10. Data: 2009-04-26 08:17:29
    Od: " wspolna-flaszka.pl" <n...@g...pl>

    Czyli jak rozumiem
    w koszty wrzucam ub spoleczne (mnie fundusz pracy nie tyczy)
    w calosci z chorobowym w dacie zaksiegowania operacji w moim banku (jako dowod
    dolaczajac potwierdzenie wykonania przelewu) i ksieguje w jakiej kolumnie?

    Od podatku odliczam 7,75 % podstawy zdrowotnego
    czyli 2491,57 z * 7,75% = 193,10 (w zaokragleniu 193,09667)
    i jak to ksieguje w ksiedze ?

    pozdrawiam