    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: 1 os DG , podatek liniowy, skladki zus w koszty?
    Date: Sat, 25 Apr 2009 22:15:38 +0200

    On Sat, 25 Apr 2009, wspolna-flaszka.pl wrote:

    > Witam!
    > Moge wrzucac skladki ZUSOWSKIE (zdrowotne i spoleczne) normalnie w koszty ?
    > Czy sa jkies ograniczenia ?

    Logika (jak chodzi o społeczne) :)
    Myślałby kto, że sprawa odliczenia zdrowotnych jest FAQ... (nie *w* FAQ
    bo takowego nie ma, a FAQ sama w sobie).
    W 99% wychodzi na jedno, w pozostałych przypadkach albo lepiej
    (społeczne) odliczyć albo dać w koszt :O

    > Tak na marginesie nie zwiazane z tematem.
    > Osoby prowadzace 1 os DG nie musza w ogole zglaszac do zusu kont.

    Tia...

    > Babka mi powiedziala to gdy sie pytalem czy mam trzecie zglosic.

    To już lepiej jakbyś napisał ze w maglu mówili :]
    Niedawno było w wątkach (o US) coś o pytaniu kata ;)
    (co wyjaśniłem tak - jak go pytasz czy głowy nie utnie, to może Ci
    i słusznie obieca że nie, ale ja bym spytał czy pamiętałeś żeby
    spytać czy będzie łamanie kołem).

    > POwiedziala
    > ze nie zatrudniajac pracownikow moge skladki nawet na poczcie placic.

    A co ma jedno do drugiego?
    To iż można NIE MIEĆ KONTA GOSPODARCZEGO to jedno.
    To że konta gospodarcze mają być zgłaszane to drugie.

    +++
    4. Zgłoszenie płatnika składek - osoby fizycznej zawiera w szczególnoœci
    następujšce dane:
    [...]
    wykaz rachunków bankowych
    Art. 44. 1. O wszelkich zmianach w stosunku do danych wykazanych w
    zgłoszeniu, o którym mowa w art. 43 [...]
    ---

    I - żeby jasność była - dopóki wszystko będzie to OK to niemal
    na pewno nikt się nie przyczepi.
    Ale niech przypadkiem ZUS doszuka się niedopłaty (rzeczywistej lub
    urojonej) a płatnik będzie nieosiągalny - na wyjeździe...
    "Ukrywanie majątku i utrudnianie egzekucji poprzez niepodanie
    obowiązkowych danych w deklaracji" :P

    pzdr, Gotfryd