  • 1. Data: 2009-04-24 11:26:42
    Temat: Limity ulgi 2002 - 2009
    Od: eost <"eost[NOSPAM]"@o2.pl>

    Czy jesli w tym roku, korzystajac z ulgi odsetkowej, odliczam pierwszy
    raz odsetki (ale byly one splacane bankowi juz od konca 2006 roku), to
    obowiazuje mnie limit tylko z tego roku?

    Limity dla ulgi odsetkowej sa takie:
    2002 do 2007 - 189 000 zł
    2008 r. - 212 870 zł
    2009 r. - 243 460 zł

    (Konretnie: do odliczenia mam odsetki od 195 000,- kredytu; czy moge
    odliczyc teraz odsetki splacone od calej kwoty kredytu, czy musze ja
    pomniejszyc do 189 000,- i dopiero od tej czesci odliczac odsetki?)

    Dzieki.

    --
    eost.

  • 2. Data: 2009-04-24 13:01:17
    Temat: Re: Limity ulgi 2002 - 2009
    Od: "fi_ona" <f...@g...pl>

    Użytkownik "eost" <"eost[NOSPAM]"@o2.pl>

> [...]
    > odliczyc teraz odsetki splacone od calej kwoty kredytu, czy musze ja
    > pomniejszyc do 189 000,- i dopiero od tej czesci odliczac odsetki?)

    Mozesz odliczyc calosc zapłaconych odsetek w latach 2006-2008. Odliczasz
    pierwszy raz, skladasz pit2k, a więc bedzie cię obowiazywal limit 212 870 -
    juz do konca korzystania z ulgi odsetkowej.
    Odliczasz calosc bo twoj kredyt 195 000 miesci sie w limicie 212 870.

    Mam podobną sytuacje i takie info otrzymalam z mojego US.

    --
    pozdr
    fi_ona

  • 3. Data: 2009-04-24 13:28:02
    Od: "fi_ona" <f...@g...pl>

    Użytkownik "fi_ona"

    > Odliczasz calosc bo twoj kredyt 195 000 miesci sie w limicie 212 870.

    aaa- jeszcze jedna wazna rzecz - jesli kredyt dotyczyl zakupu gruntu, to tej
    części kredytu nie możesz objąć ulgą odsetkową - zakup gruntu nie podlega
    uldze odsetkowej.

    --
    fi_ona

  • 4. Data: 2009-04-24 13:43:16
    Od: eost <"eost[NOSPAM]"@o2.pl>

    > aaa- jeszcze jedna wazna rzecz - jesli kredyt dotyczyl zakupu gruntu, to tej
    > części kredytu nie możesz objąć ulgą odsetkową - zakup gruntu nie podlega
    > uldze odsetkowej.

    Zgadza sie. Te 195 000 to juz po odjeciu czesci, ktora poszla na zakup
    gruntu.

    Dzieki za konkretna odpowiedz.

    --
    eost.