  • 1. Data: 2006-10-30 10:41:37
    Temat: 10% od sprzedazy mieszkania
    Od: "Mazi" <p...@t...pl>

    Witam
    Mam pewien dylemat: w grudniu 2005 roku sprzedalem mieszkanie. Jako ze
    planuje kupic inne mieszkanie to nie placilem podatku od sprzedazy 10%
    (mialem je oczywiscie krocej niz 5 lat). Na kupno nowego mieszkania jest
    dwuletni okres - i tu problem - dwa lata liczy sie od daty sprzedazy czy od
    konca roku kalendarzowego? Jesli licza sie lata kalendarzowe to czy rok
    2005 jest zaliczany jako caly rok mimo ze mieszkanie sprzedalem w grudniu?
    Moze prosciej: czy musze kupic nowe mieszkanie do konca 2006 czy 2007 roku ?
    Z gory dzieki za informacje

    --
    pozdrawiam Mazi

  • 2. Data: 2006-10-30 14:08:12
    Temat: Re: 10% od sprzedazy mieszkania
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Mazi" <p...@t...pl> wrote in message
> [...]
    > rok 2005 jest zaliczany jako caly rok mimo ze mieszkanie sprzedalem w
    > grudniu? Moze prosciej: czy musze kupic nowe mieszkanie do konca 2006 czy

    2a. Zasada, o której mowa w ust. 2 ( 10% podatku) zdanie drugie, nie ma
    zastosowania do podatników
    dokonujących sprzedaży nieruchomości i praw majątkowych określonych
    w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c), którzy w terminie 14 dni od dnia
    dokonania tej
    sprzedaży złożą oświadczenie, że przychód uzyskany ze sprzedaży przeznaczą
    na cele określone w art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. a) lub lit. e).

    złożyłeś oświadczenie? Bo jak nie to podatek był płatny w grudniu 2005?
    Teraz jest płatny z odsetkami.

    3. Jeżeli nie zostaną spełnione warunki, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt
    32 lit.
    a) lub lit. e) (czyli gdy nie zakupiłeś mieszkania)
    podatek jest płatny najpóźniej następnego dnia po upływie terminów
    określonych w tym przepisie wraz z odsetkami naliczanymi:
    1) od terminu płatności określonego w ust. 2 do dnia, w którym upłynęły dwa
    lata, licząc od dnia sprzedaży - w wysokości połowy odsetek za zwłokę
    pobieranych
    od zaległości podatkowych,
    2) począwszy od następnego dnia po upływie dwóch lat, licząc od dnia
    sprzedaży,
    aż do dnia zapłaty - w pełnej wysokości odsetek za zwłokę pobieranych
    od zaległości podatkowych.

    Liczy się od dnia sprzedaży.

  • 3. Data: 2006-10-30 14:12:56
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote in message

    > Liczy się od dnia sprzedaży.

    Cholera, najwazniejsze wyciąłem
    Art 21.

    32) przychody uzyskane ze sprzedaży nieruchomości i praw majątkowych
    określonych

    a) w części wydatkowanej nie później niż w okresie dwóch lat ****od dnia
    sprzedaży****:

  • 4. Data: 2006-10-30 14:25:57
    Od: "Mazi" <p...@t...pl>

    > 32) przychody uzyskane ze sprzedaży nieruchomości i praw majątkowych
    > określonych
    >
    > a) w części wydatkowanej nie później niż w okresie dwóch lat ****od dnia
    > sprzedaży****:

    Dzieki - czyli mam czas do grudnia 2007.
    Oswiadczenie oczywiscie zlozylem.

    pozdrawiam
    Mazi