  • 1. Data: 2006-10-30 09:07:18
    Temat: Zwrot różnicy VAT. Co w tym przypadku (stosuję 2 sposoby,czy tylko jeden) ?
    Od: "cruiser" <b...@a...pl>

    W 2005 rozpocząłem remont mieszkania i :

    1. Na początku 2006 skorzystałem z ulgi i odliczyłem w/w wymienione wydatki
    w zeznaniu rocznym.

    2. W roku 2006 kontynuowałem remont.

    3. Chcę odzyskac różnicę VAT za całość remontu z lat 2005 - 2006. Remont się
    już zakończył.

    4. Czy w związku z tym, że w 2006 odliczyłem wydatki z roku 2005 w PIT i
    skorzystałem z ulgi mieszkaniowej, odliczam :

    a) wydatki z roku 2005 (które uwzględniłem w PIT za rok 2005) wg. zasady :
    55,23% zapłaconego VAT materiałów kwalifikujących się do odliczenia ;
    natomiast wydatki z roku 2006 uwzględniam na formularzu VZM-1/A, czyli
    stosuję stawkę 68,18% poniesionego VAT

    b) całość liczę wg. stawki 55,23, chociaż część wydatków nie została
    uwzględniona w zeznaniu za 2005 r, gdyz ich jeszcze nie było.

    Zatem : wypełniam VZM-1/B i VZM-1/A, czy też tylko VZM-1/B.

    Dziękuję

  • 2. Data: 2006-10-31 05:25:24
    Od: "m." <m...@W...pl>

    Użytkownik "cruiser" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Zatem : wypełniam VZM-1/B i VZM-1/A, czy też tylko VZM-1/B.

    1/B i 1/A

    m.