  • 1. Data: 2007-05-23 11:20:11
    Temat: 10% od sprzedaży nieruchomości - data wydatkowania
    Od: "slav" <s...@p...onet.pl>

    Bardzo proszę o PILNĄ pomoc w takiej sprawie:

    Chcę szybko sprzedać garaż kupiony w 2006 i oczywiście uniknąć podatku 10%
    od sprzedaży. Stara ustawa (obowiązująca w tym przypadku?) mówi, że będę
    zwolniony z tego podatku jeżeli WYDATKUJĘ pieniądze ze sprzedaży na cele
    mieszkaniowe.

    21 maja podpisałem akt notarialny kupna mieszkania własnościowego. Termin
    zapłaty właścielowi to 14 dni od daty aktu. Czy jeżeli sprzedam garaż w
    ciągu tych 14 dni to spełniam wymóg ustawy o zwolnieniu? Innymi słowy: która
    data decyduje - aktu notarialnego czy przelewu?
    Według mnie wydatkowanie to faktyczny przelew środków a nie data aktu
    notarialnego.

    Z góry dziękuję za wasze podpowiedzi. Nigdy nie spotkałem się z jakąkolwiek
    interpretacją tego zapisu. Może ktoś coś ma?

    Pozdrowienia, Sławek