  • 1. Data: 2010-09-11 06:22:53
    Temat: 2 dzialalnosci
    Od: ksdrs <k...@o...pl>

    Witam i o porade pytam.

    Sprawa wyglada tak. Mam zarejestrowana DG. Kokosow nie przynosi ale co
    jakis czas udaje sie wystawic kilka faktur. Moja narzeczona takze
    prowadzi DG. Z racji tego ze jej biznes wymaga troche wiecej nakladu
    pracy krecimy ja razem. Urodzilo nam sie dziecko wiec cala swoja moc
    przenioslem na utrzymanie jej interesu - na moj czasu jest niewiele ale
    cos tam robie. Zeby nie podpasc w ZUS wystawiam co miesiac fakture za
    obsluge zlecen.
    Chcielibysmy w jakis sposob zaoszczedzic na jednym z zusow (moim). Jak
    najkorzystniej zatrudnic sie u narzeczonej zeby zmniejszyc koszty

    Pozdrawam
    ksdrs

  • 2. Data: 2010-09-11 09:32:00
    Temat: Re: 2 dzialalnosci
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-09-11 08:22, ksdrs pisze:
> [...]
    > przenioslem na utrzymanie jej interesu - na moj czasu jest niewiele ale
    > cos tam robie. Zeby nie podpasc w ZUS wystawiam co miesiac fakture za

    Niewystawienie faktury w miesiącu nie powoduje podpadnięcia w ZUS.

    > Chcielibysmy w jakis sposob zaoszczedzic na jednym z zusow (moim). Jak
    > najkorzystniej zatrudnic sie u narzeczonej zeby zmniejszyc koszty

    Najkorzystniej, to pracuj u niej na czarno.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-09-11 10:34:40
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-09-11 08:22, ksdrs pisze:
    > Chcielibysmy w jakis sposob zaoszczedzic na jednym z zusow (moim). Jak
    > najkorzystniej zatrudnic sie u narzeczonej zeby zmniejszyc koszty

    Póki nie weźmiecie ślubu, to Umowa o Dzieło albo Umowa-Zlecenie, tak jak
    teraz zawieracie. Tylko że Ty wyrejestruj działalność i wtedy będzie to
    umowa z nieprzedsiębiorcą i będziesz zusował tylko kwotę umowy (a może
    wcale, jeśli przypadkiem jesteś studentem do lat 26).

    W dniu 2010-09-11 11:32, Liwiusz pisze:

    > Najkorzystniej, to pracuj u niej na czarno.

    Do czasu wpadki.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 4. Data: 2010-09-11 12:22:53
    Od: ksdrs <k...@o...pl>

    W dniu 2010-09-11 11:32, Liwiusz pisze:

    > Niewystawienie faktury w miesiącu nie powoduje podpadnięcia w ZUS.

    Fakture wystawiam aby przypadkiem zus nie stwierdzil ze bedac na
    chorobowym/wychowawczym moja kobieta pracuje.

  • 5. Data: 2010-09-11 14:22:52
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-09-11 14:22, ksdrs pisze:

    > Fakture wystawiam aby przypadkiem zus nie stwierdzil ze bedac na
    > chorobowym/wychowawczym moja kobieta pracuje.

    A księgowość sama prowadzi? Bo jak tak, to i tak ZUS stwierdzi, że
    pracowała zapewne.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek