  • 1. Data: 2009-06-17 19:16:58
    Temat: 2 powiazane kapitalowo spolki
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    Slyszalem opinie obiegowa ze jak jest pare powiazanych ze soba spolek to
    podobno kontrole sa zawsze bardziej dotkliwe a i kary sie zdarzaja wieksze

    Czy sa jakies specjalne wytyczne dla ksiegowosci prowadzonej przez spolki
    zoo zalezne ? Specjalne wymogi ? Zakladam, ze wymiana towarowa odbywa sie na
    zasadach tak jak z innymi podmiotami bez zadnych specjalnych
    ustepstw/ulg/cen.

    Czy pracownik moze byc zatrudniony przez jedna na umowe o prace a wykonywac
    jakies zlecenia czy miec umowe o dzielo z druga spolka ?

    Icek

  • 2. Data: 2009-06-17 19:41:36
    Temat: Re: 2 powiazane kapitalowo spolki
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

    > Slyszalem opinie obiegowa ze jak jest pare powiazanych ze soba spolek to
    > podobno kontrole sa zawsze bardziej dotkliwe a i kary sie zdarzaja wieksze

    sprawdź najpierw definicję spółek powiązanych która jest dość precyzyjna
    Bogdan

  • 3. Data: 2009-06-18 07:30:54
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > sprawdź najpierw definicję spółek powiązanych która jest dość precyzyjna
    > Bogdan

    ale ja definicje znam, google mi dziala.

    Nie moge znalesc jednak listy szczegolnych wymogow ktore musza spelniac
    spolki zalezne glowie w temacie zatrudniania tych samych pracownikow i
    zlecania im prac.

    Icek

  • 4. Data: 2009-06-18 07:42:41
    Od: spp <s...@o...pl>

    Icek pisze:

    > Nie moge znalesc jednak listy szczegolnych wymogow ktore musza spelniac
    > spolki zalezne glowie w temacie zatrudniania tych samych pracownikow i
    > zlecania im prac.

    Bo ich nie ma. Zresztą dlaczego miałyby być?

    --
    spp

  • 5. Data: 2009-06-18 10:47:02
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Bo ich nie ma. Zresztą dlaczego miałyby być?

    no jak niema jak sa. W spolkach zaleznych kntroluje sie czy przeplyw
    towarowo/uslugowy nie wplywa na zbytnie przekladanie zobowiazan podatkowych
    miedzy spolkami tj czy jedna nie wystawia np. zawyzonej faktury VAT za dana
    usluge.

    Do tego podobno kontroluje sie czy faktury pomiedzy takimi spolkami sa na
    wartosci rynkowe.

    Myslalem, ze jest to gdzies spisane a nie moge poprostu na to trafic

    Icek

  • 6. Data: 2009-06-18 10:52:30
    Od: spp <s...@o...pl>

    Icek pisze:

> [...]
    > usluge.
    >
    > Do tego podobno kontroluje sie czy faktury pomiedzy takimi spolkami sa na

    To Ciebie interesuje zakres kontroli czy wymagania dotyczące
    zatrudniania tych samych pracowników?

    Odniosłem się tylko do drugiego tematu, w tym pierwszym masz dobrą
    orientację :)

    --
    spp

  • 7. Data: 2009-06-18 14:15:14
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > To Ciebie interesuje zakres kontroli czy wymagania dotyczące
    > zatrudniania tych samych pracowników?
    >
    > Odniosłem się tylko do drugiego tematu, w tym pierwszym masz dobrą
    > orientację :)

    nie no ja zwyczajowo najpierw googluje. Jak nie mam pewnosci to pytam ;)

    Liczylem, ze jest jakas lista specjalnych obostrzen dot. takich spolek czyli
    co wolno a czego nie.

    Icek