  • 1. Data: 2009-06-16 13:04:31
    Temat: wyliczanie rabatu
    Od: "bbl" <b...@y...com>

    Witam,

    Mam cenę jednostkową 36 zł po rabacie 14% ile to jest?

    31,50 czy 30,96?

    31,50 +14% = 36 ?
    czy
    36,00 - 14% = 30,96 ?

  • 2. Data: 2009-06-16 13:12:14
    Temat: Re: wyliczanie rabatu
    Od: spp <s...@o...pl>

    bbl pisze:

    > Mam cenę jednostkową 36 zł - po rabacie 14% ile to jest?

    36,00 - 14% = 30,96 ?

    Hmm, ale może miało być tak:

    > Mam cenę jednostkową 36 zł po rabacie 14% - ile to jest?

    wtedy 41,86 zł. :)

    --
    spp

  • 3. Data: 2009-06-17 14:58:38
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "bbl" <b...@y...com> napisał w wiadomości

    > Mam cenę jednostkową 36 zł po rabacie 14% ile to jest?

    Proponuje zapisac sie do jakiejs wieczorowej podstawowki dla doroslych :)

    Ten wariant:
    > 31,50 +14% = 36 ?
    odpowiadalby sytuacji, gdyby cene towaru 31,50 podwyzszono (czyli narzut nie
    rabat) o 14%

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2009-06-18 06:27:51
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Rabat liczy się "od stu" czyli (100-R)%
    I teraz wystarczy pomnozyć lub podzielić przez (100-R)
    JaC

    ----