  • 1. Data: 2009-06-16 13:02:07
    Temat: E-faktura, zgadzać się?
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    Witam,

    stacja Nestle przysłała mi korespondencję, że od czerwca mogę się zgodzić na
    e-fakturę. Ale co to dla mnie niesie? Bo Gotfryd kiedyś straszył, że muszę
    zapewnić całą infrastrukturę do tego....

    --
    Tristan

    Kupię kabelek taki jak ten:
    http://zasoby.tristan.b7.pl/smieci/forumy/kabelek/

  • 2. Data: 2009-06-16 13:30:31
    Temat: Re: E-faktura, zgadzać się?
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Jun 16, 3:02 pm, Tristan <n...@s...pl> wrote:
> [...]
    > e-fakturę. Ale co to dla mnie niesie? Bo Gotfryd kiedyś straszył, że muszę
    > zapewnić całą infrastrukturę do tego....

    ooo, fajnie.
    O ile wiem, to wystarczy (darmowy) program do weryfikacji podpisu
    cyfrowego + ew. coś do zwizualizowania faktury (ale to pewnie PDF
    jest).
    Nie wiem jaka organizacja im dostarcza podpis, ale np. "cieniasy" z
    KIR mają tylko soft dla Windows (Szafir).

    Jeden plus widzę: możliwość odliczenia VAT (jeśli ktoś odlicza VAT od
    paliwa) o miesiąc (albo i kwartał) wcześniej. Obecnie nie ma szansy na
    otrzymanie FV w miesiącu wystawienia.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 3. Data: 2009-06-16 13:45:45
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tristan wrote:
> [...]
    > e-fakturę. Ale co to dla mnie niesie? Bo Gotfryd kiedyś straszył, że muszę
    > zapewnić całą infrastrukturę do tego....

    Może lepiej zczytać rozporządzanie ze szczególnym uwzględnieniem art 6.
    Click --> http://tinyurl.com/fv-post-elektr

    BTW, chyba nie ustaliliśmy czy przyklejenie pendrive z FV, przylepcem do
    futryny drzwi spełnia wymogi nierozporządzenia ;-)

    Piotrek

  • 4. Data: 2009-06-16 13:48:33
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 16 czerwiec 2009 15:30
    (autor Jarek Andrzejewski
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak:
    <b...@i...goo
    glegroups.com>):

> [...]
    > jest).
    > Nie wiem jaka organizacja im dostarcza podpis, ale np. "cieniasy" z
    > KIR mają tylko soft dla Windows (Szafir).

    No ale gdzie mam ten program mieć? Jak mam to udostępniać?

    > Jeden plus widzę: możliwość odliczenia VAT (jeśli ktoś odlicza VAT od
    > paliwa) o miesiąc (albo i kwartał) wcześniej. Obecnie nie ma szansy na
    > otrzymanie FV w miesiącu wystawienia.

    No od pojazdu i tak nie mam watu, bo rozliczam prywatne auto osobowe.
    Ale kusiło, żeby nie musieć dostawać papierków. Zwłaszcza, że mi wczoraj
    zdemolowali skrzynki pocztowe i zostałem się już bez skrzynki.

    --
    Tristan

  • 5. Data: 2009-06-16 13:49:49
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tristan wrote:
> [...]
    Click --> http://tinyurl.com/fv-post-elektr

    BTW, chyba nie ustaliliśmy czy przyklejenie pendrive z FV, przylepcem do
    futryny drzwi spełnia wymogi rozporządzenia ;-)

    Piotrek

  • 6. Data: 2009-06-16 13:55:22
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 16 czerwiec 2009 15:49
    (autor Piotrek
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <h188g6$fo9$2@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > BTW, chyba nie ustaliliśmy czy przyklejenie pendrive z FV, przylepcem do
    > futryny drzwi spełnia wymogi rozporządzenia ;-)

    No tak słabo mi się uśmiecha....

    --
    Tristan

  • 7. Data: 2009-06-16 13:57:40
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Tristan pisze:
    > W odpowiedzi na pismo z wtorek 16 czerwiec 2009 15:30
    > (autor Jarek Andrzejewski
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak:
    > <b...@i...goo
    glegroups.com>):

    > No ale gdzie mam ten program mieć? Jak mam to udostępniać?

    A komu co chcesz udostępniać??? Ty im sprzedajesz to paliwo?

    > No od pojazdu i tak nie mam watu, bo rozliczam prywatne auto osobowe.
    > Ale kusiło, żeby nie musieć dostawać papierków. Zwłaszcza, że mi wczoraj
    > zdemolowali skrzynki pocztowe i zostałem się już bez skrzynki.

    Zważywszy na fakt, że nieprawidłowa faktura elektroniczna pozbawia Cię
    jedynie prawa do odliczenia VAT niewątpliwie masz straaaaszny problem.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 8. Data: 2009-06-16 13:59:07
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Maddy wrote:

    > A komu co chcesz udostępniać??? Ty im sprzedajesz to paliwo?

    Otrzymane też trzeba udostępniać.

    Piotrek

  • 9. Data: 2009-06-16 14:32:16
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Piotrek w <news:h1888i$fe1$1@nemesis.news.neostrada.pl>:

> [...]

    > BTW, chyba nie ustaliliśmy czy przyklejenie pendrive z FV, przylepcem do
    > futryny drzwi spełnia wymogi nierozporządzenia ;-)

    Ale ustalił to NSA

    I FSK 1612/07

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 10. Data: 2009-06-16 18:16:41
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 16 czerwiec 2009 15:57
    (autor Maddy
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <h188ur$gff$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > A komu co chcesz udostępniać??? Ty im sprzedajesz to paliwo?

    No Gotfryd kiedyś, ZTCP, podnosił, że nabywca też musi.

    > Zważywszy na fakt, że nieprawidłowa faktura elektroniczna pozbawia Cię
    > jedynie prawa do odliczenia VAT niewątpliwie masz straaaaszny problem.

    Zważywszy na fakt, że nie każdy jest księgowym, masz niewątpliwie wredny
    charakter. Wiem, że się nienawidzimy od dawna, ale musisz koniecznie na
    moje listy odpowiadać w takim tonie? Jak cię drażnię, to użyj PLONKownicy.

    --
    Tristan