  • 1. Data: 2004-07-06 18:38:25
    Temat: 2 pytania o koszty
    Od: Dexter-Labolatory <d...@w...pl>

    Witam Grupe

    Mam DG

    1. Czy moge sobie w koszty wliczyc nowo zakupiony garnitur - jest mi to
    potrzebne na spotkania z moimi klientami, a w szczegolnosci NOWYMI - aby
    dobrze siebie oraz moja firme prezentowac "na zewnątrz"

    2. Moja mama jest właścicielem auta. Ja wykorzystuje je do wykonywania
    mojej dzialalnosci. Ponoc moge sobie to auto i wszystkie rzeczy z nim
    zwiazane wrzucac w koszty dzialalnosci.

    Rozumiem ze musze byc "wbity" w dowod rejestracyjny jako WŁAŚCICIEL ?
    Moja mama ma zniżki w Warcie -60% (a ja zwyżke za wiek +75%) tak więc
    dobrze by bylo aby było DWOCH właścicieli poniewaz wtedy mógłbym
    skorzystać ze zniżki mamy....

    Czy Urzęd Skarbowy pozwoli mi korzystać z pojazdu do wykonywania DG w
    momencie gdy bedzie 2-ch właścicieli w dowodzie rejestracyjnym ?

    Pozdrawiam i z gory dziekuje za wszelkie info

  • 2. Data: 2004-07-06 19:38:42
    Temat: Re: 2 pytania o koszty
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Dexter-Labolatory" <d...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:ccerji$1k2$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > potrzebne na spotkania z moimi klientami, a w szczegolnosci NOWYMI - aby
    > dobrze siebie oraz moja firme prezentowac "na zewnątrz"

    Ciekawe, że nie pomyślałeś o tym, co jeszcze można zrobić,
    żeby zadbać bardziej o wygląd: dobrze zjeść, odwiedzić
    fryzjera, a może nawet kosmetyczkę (to podobno trendy jest),
    wyspać się porządnie, seks też nie zaszkodzi - sporo tych kosztów :-).
    Garnitur to będzie raczej zaspokojenie osobistych potrzeb.

    > 2. Moja mama jest właścicielem auta. Ja wykorzystuje je do wykonywania
    > mojej dzialalnosci. Ponoc moge sobie to auto i wszystkie rzeczy z nim
    > zwiazane wrzucac w koszty dzialalnosci.

    Ponoć. Pamiętając o ewentualnych ograniczeniach.

> [...]
    >
    > Czy Urzęd Skarbowy pozwoli mi korzystać z pojazdu do wykonywania DG w
    > momencie gdy bedzie 2-ch właścicieli w dowodzie rejestracyjnym ?

    Korzystać i "wrzucać wszystkie rzeczy" możesz i bez bycia "wbitym".
    Wystarczy użyczenie.
    Gorzej będzie z amortyzacją.

  • 3. Data: 2004-07-07 10:15:47
    Od: "vladi" <x...@i...pl>

    > Garnitur to będzie raczej zaspokojenie osobistych potrzeb.

    a na czym opierasz swoje zdanie?

    vladi

  • 4. Data: 2004-07-07 10:38:35
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "vladi" <x...@i...pl> napisał w wiadomości

    > a na czym opierasz swoje zdanie?
    >
    > vladi

    Na zdrowym rozsądku i
    kilku wyrokach w tej sprawie.
    (zapewne bez problemu je odnajdziesz)
    Chyba, że sobie zamówi garnitur-ubranie robocze,
    posiadający cechy wykluczające jego użycie do innych celów.

  • 5. Data: 2004-07-07 11:23:36
    Od: Dexter-Labolatory <d...@w...pl>

    Dnia 2004-07-07 12:38, Użytkownik cef napisał:

    > Na zdrowym rozsądku i

    zdrowy rozsadek mi nakazuje chodzic do klienta w garniturze, a nie w dresie

    > kilku wyrokach w tej sprawie.

    jesli byly wyroki w tym temacie to nie bede tego zakupu umieszczal w
    kosztach. i o to mi chodzilo w pytaniu czy US sie tego czepi....

    > (zapewne bez problemu je odnajdziesz)
    > Chyba, że sobie zamówi garnitur-ubranie robocze,
    > posiadający cechy wykluczające jego użycie do innych celów.

    masz na mysli garnitur z jakas naszywka firmowa ?

    jesli nie, to jakie warunki musi spelniac garnitur aby mial "status"
    ubrania roboczego ?

  • 6. Data: 2004-07-07 17:39:32
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Dexter-Labolatory" <d...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:ccgmga$o3j$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    >
    > jesli byly wyroki w tym temacie to nie bede tego zakupu umieszczal w
    > kosztach. i o to mi chodzilo w pytaniu czy US sie tego czepi....

    "Wydatki na zakup płaszcza i garnituru nie są wydatkami,
    które mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodu.
    Są to wydatki ściśle osobiste ponoszone niezależnie
    od prowadzonej działalności gospodarczej.
    Schludny i estetyczny wygląd świadczy o kulturze osobistej,
    a nie jest zależny od rodzaju prowadzonej działalności,
    czy wykonywanej przez podatnika pracy"
    - wyrok NSA z 10.09.1999 sygn. akt I SA/Lu 742/98

    " Zakupiony ubiór (koszule, ubranie,półbuty) są to rzeczy osobiste,
    których z istoty nie zalicza się do kosztów podatkowych niezależnie
    od tego czy i w jakim stopniu niszczą się w toku prowadzonej działalności.
    Jedynie wydatek na odzież typowo ochronną (roboczą), noszoną
    tylko podczas wykonywania pracy np na budowach mógłby
    uzasadniać zaliczenie do kosztów podatkowych"
    - wyrok NSA z 24.01.2001 sygn. akt SA/Sz 1875/99.

    > masz na mysli garnitur z jakas naszywka firmowa ?
    >
    > jesli nie, to jakie warunki musi spelniac garnitur aby mial "status"
    > ubrania roboczego ?

    "Wydatki na zakup odzieży mogą stanowić koszty uzyskania
    przychodu w ramach wydatków na reprezentację,
    jeżeli podatnik wykaże, że odzież ta utraciła charakter
    odzieży osobistej np. z uwagi na opatrzenie jej
    dla grupy pracowników cechami
    charakterystycznymi dla firmy (barwa, krój, logo itp.)"
    - wyrok NSA z 09.02.1999 sygn. akt I SA/Wr 714/97

  • 7. Data: 2004-07-08 06:53:28
    Od: Dexter-Labolatory <d...@w...pl>

    Dnia 2004-07-07 19:39, Użytkownik cef napisał:

> [...]
    > dla grupy pracowników cechami
    > charakterystycznymi dla firmy (barwa, krój, logo itp.)"
    > - wyrok NSA z 09.02.1999 sygn. akt I SA/Wr 714/97

    wow, dzieki za wyczerpujaca odpowiedz - to mi wystarczy

    Pozdrawiam serdecznie