  • 1. Data: 2004-07-06 17:18:50
    Temat: 3 ha czy 1?
    Od: "Aneti" <a...@i...pl>

    Witam serdecznie!
    Czy ktoś mógłby mi powiedziec jakie warunki należy spełnic aby być
    rolnikiem, płatnikiem KRUS? Ile trzeba miec ziemi 3 ha czy też 1 ha?
    dzieuje z góry
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-07-06 17:51:48
    Temat: test
    Od: "pomidoroffa" <p...@p...onet.pl>

  • 3. Data: 2004-07-06 23:06:15
    Temat: Re: 3 ha czy 1?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Jul 2004, Aneti wrote:
    [...]
    >+ rolnikiem, płatnikiem KRUS? Ile trzeba miec ziemi 3 ha czy też 1 ha?

    Uwaga, piszę "z głowy czyli z niczego":
    1. ha jest *przeliczeniowy*, czyli zalezy od klasy ziemi i rodzaju
    uprawy. Nie pamiętam czy już zniesiono "hodowlę" - rasowy pies lub
    kot (sztuk jedna) spełniał warunki "rolnicze"...
    2. Zdaje się że min. 1 rok musi to być "jedyne źródło dochodów" !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 4. Data: 2004-07-07 08:22:40
    Od: "Alter Native" <c...@t...pl>

    Cytat z Gazety Prawnej z dnia 06.06.2004:

    "Prawo do ubezpieczenia w KRUS maja nie tylko rolnicy posuadający
    gospodarstwo rolne o powierzchni co najmniej 1 ha przeliczeniowego, ale
    także rolnicy prowadzący dział specjalny."

    1 ha przeliczeniowy = 1 ha fizyczny x przelicznik odpowiedni dla danej klasy
    użytków rolnych i dla danego okręgu.

    Pozdro

    --
    Alter Native