  • 1. Data: 2003-02-18 10:42:53
    Temat: 3 pytania /prosze o pomoc/
    Od: "Robert Małysiak" <m...@f...com.pl>

    Witam
    Mam 3 krótkie pytania i prosze Was o pomoc:
    1. Dotyczy kosztów uzyskania przychodów od umowy zlecenia. Czy koszty te
    wynoszą 20% od przychodu bo w moim picie informacyjnym wynoszą one około
    16%. Doczytałem sie że te koszty przez pewne składki poniesione przez
    Pracodawce na rzecz Pracownika są pomniejszane. Czy to jest prawda ? bo
    przeciez w tym samym roku byłem zatrudniony na podstawie umowy o pracę i
    skałdki z tego tytułu powinny być zsumowane z umowy o prace i umowy
    zlecenia.
    2. Czy można odpisać sobie koszty np kursu j.angielskiego ktory prowadzi
    instytucja do tego przeznaczona z tym wyjatkiem ze ja wpłacam cześć nie
    pokrytych kosztów przez pracodawcę do kasy zakładu na jego konto a nie na
    rzecz szkoły językowej.
    3. Czy mozna rozliczyć sie wspólnie z żoną gdy ona w czasie roku pracowała
    na umowe zlecenie oraz na podstawie umowy o prace..

  • 2. Data: 2003-02-18 15:55:40
    Temat: Re: 3 pytania /prosze o pomoc/
    Od: "Dariusz Kowalski" <m...@k...net.pl>

    Koszty uzyskania liczy się od przychodu pomniejszonego o składki ZUS.
    Darek

    Użytkownik "Robert Małysiak" <m...@f...com.pl> napisał w
    wiadomości news:b2t2en$e22$1@atlantis.news.tpi.pl...

  • 3. Data: 2003-02-19 09:30:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 Feb 2003, Robert Małysiak wrote:
    [...]
    >+ przeciez w tym samym roku byłem zatrudniony na podstawie umowy o pracę i
    >+ skałdki z tego tytułu powinny być zsumowane z umowy o prace i umowy
    >+ zlecenia.

    Zsumują ci się, ale na twoim rocznym PIT-3X :)
    [...]
    >+ 3. Czy mozna rozliczyć sie wspólnie z żoną gdy ona w czasie roku pracowała
    >+ na umowe zlecenie oraz na podstawie umowy o prace..

    Ja tam przeszkód nie widzę, o ile inne warunki (cały rok wspólnie) są
    spełnione.

    pzdr, Gotfryd