  • 1. Data: 2003-02-18 10:14:29
    Temat: prawo spoldzielcze
    Od: Ewa <e...@p...pl>

    Witam

    Mam takie pytanko dotyczace wykupu mieszkania spoldzielczego na starych
    zasadach. Otoz spoldzielnia napisala mi, ze w zwiazku z wykupem gruntow i
    zlozeniem sprawy w sadzie bedzie to mozliwe dopiero za pol roku.

    Czy prawo spoldzielcze mowi cos o wymaganym czasie oczekiwania, na zamiane
    spoldzielczych praw do lokalu na wlasnosciowe i czy wykup na starych
    zasadach wymaga wykupu gruntow przez spoldzielnie?

    Z gory dziekuje za ewentualne odpowiedzi.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 2. Data: 2003-02-18 13:56:03
    Temat: Re: prawo spoldzielcze
    Od: "[ Fencer by \(s\)word ]" <f...@p...com>

    Uzytkownik "Ewa" <e...@p...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > spoldzielczych praw do lokalu na wlasnosciowe i czy wykup na starych
    > zasadach wymaga wykupu gruntow przez spoldzielnie?

    IMHO "wykup" na starych zasadach nie ma nic wspolnego z wykupem gruntu i
    powiniene byc do zalatwienia od reki. Moze jakies nieporozumienie w trakcie
    rozmowy w spoldzielni ?

    Pozdrowka,

    Irek Makowski

  • 3. Data: 2003-02-18 16:12:30
    Od: Ewa <e...@p...pl>

    in article b2te4b$bkf$...@a...news.tpi.pl, [ Fencer by (s)word ] at
    f...@p...com wrote on 2/18/03 2:56 PM:

    > IMHO "wykup" na starych zasadach nie ma nic wspolnego z wykupem gruntu i
    > powiniene byc do zalatwienia od reki. Moze jakies nieporozumienie w trakcie
    > rozmowy w spoldzielni ?

    Dzieki za odpowiedz, ale ja juz 2 razy pisalam do nich, a oni uparcie
    twierdza, ze musza wykupic grunty. Dlatego chcialam nastepne pismo poprzec
    jakims paragrafem, bo bardzo zalezy mi na czasie. Wiem, ze musze doplacic
    wklad budowlany, a calosc ma wycenic kosztorysant, z tym, ze nie wiem, czy
    to ja mam go sobie zalatwic, czy tez jest on ze spoldzielni. Mi nic nie chca
    powiedziec w spoldzielni, tylko kaza mi czekac.

    Jesli ktos cokolwiek wie na ten temat, to blagam o pomoc.

    Ewa

  • 4. Data: 2003-02-18 19:31:10
    Od: a...@p...pl (Andrzej Guziak)

    Witam

    Cos sie chlopcom w spoldzielni pomerdalo.

    Ustawa o spoldzielniach mieszkaniowych a nie prawo spoldzielcze, po
    ostatniej nowelizacji (ustawa z dnia 19 grudnia 2002, Dz. U. 240/2002), od
    dnia 15 stycznia, nakazuje spoldzielniom mieszkaniowym, na pisemne zadanie
    czlonka spoldzielni, ktoremu przysluguje lokatorskie prawo do lokalu,
    przeksztalcenie tego prawa we wlasnosciowe prawo do lokalu.

    Wlasnosciowe prawo do lokalu nie jest zwiazane z gruntem i sp-nia nie musi
    niczego wykupywac.

    Ustawa niestety nie okresla czasu w ktorym wniosek czlonka musi zostac
    zrealizowany, odsyla do statutu, ktory jeszcze moze takiego zapisu nie
    posiadac. (Prawo do przeksztalcenia obowiazuje od 15 stycznia br.) Termin
    polroczny wydaje sie absurdalny, chociaz jakis, rozsadny termin nalezy sp-ni
    dac, trzeba przeciez dokonac wyceny.

    Rzeczoznawce majatkowego winna powolac sp-nia, chociaz mozna sobie
    wyobrazic, ze powoluje go czlonek sp-ni, teoretycznie, sp-nia i
    zainteresowany moga sie tak umowic.
    Prawo jedynie stwierdza, ze koszt wyceny pokrywa osoba dokonujaca
    przeksztalcenia.

    Pozdrawiam

    Andrzej Guziak
    mailto:a...@p...pl