  • 1. Data: 2003-02-18 10:01:23
    Temat: Zgłoszenie do ZUS
    Od: j...@p...onet.pl

    Witam
    Pytania dot. deklaracji platnika do ZUS
    1. Zarejestrowałem DG na początku lutego, i tam zdeklarowałem rozpoczęcie od
    miesiąca lutego, jednak w Urzedzie Skarbowym powiedziano mi ze jest dosc dlugi
    czas oczekiwania na rejestracje VAT, wiec w nim przelozylem rozpoczęcie
    dzialalnosci na początek marca. Czy powieniem placic skladke zdrowotną do ZUS
    (jestem jeszcze na etacie w firmie X) za luty czy za marzec.
    2. W ZUS jeszcze nie byłem, kiedy najpozniej powienienem to zrobic ??
    3. Zainstawalem program platnik - w ktorym kompeltnie nie wiem o co chodzi.
    Jakie formularze powienienem wypalnic jako platnki skladki zdrowotnej
    (zatrudnienie jeszcze w innej firmie) oraz w jaki sposob pozniej robic
    przelewy ??
    Dzięki

  • 2. Data: 2003-02-18 16:19:55
    Temat: Re: Zgłoszenie do ZUS
    Od: "Kartka" <s...@g...pl>

> [...]
    ZUS
    > (jestem jeszcze na etacie w firmie X) za luty czy za marzec.
    Skoro zadeklarowałeś, ze od lutego to za luty musisz zapłacić.

    > 2. W ZUS jeszcze nie byłem, kiedy najpozniej powienienem to zrobic ??
    To nie rozumiem, zarejestowałeś w Zusie w lutym ale jeszcze tam nie byłeś?

> [...]
    > Jakie formularze powienienem wypalnic jako platnki skladki zdrowotnej
    > (zatrudnienie jeszcze w innej firmie) oraz w jaki sposob pozniej robic
    Aaa to witaj w klubie Ty przynajmniej go otworzyłeś :)

  • 3. Data: 2003-02-19 09:42:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 Feb 2003 j...@p...onet.pl wrote:

    >+ Witam
    >+ Pytania dot. deklaracji platnika do ZUS
    >+ 1. Zarejestrowałem DG na początku lutego, i tam zdeklarowałem rozpoczęcie od
    >+ miesiąca lutego,

    W zgłoszeniu do UM/UG zadeklarowałeś ? Czy w US ?

    Jeśli w EDG... no to wybierz sobie :> z 2 przeciwnych zdań:
    - termin *zadeklarowany* jest *tylko zadeklarowany*, natomiast
    należy dopilnować żeby mieć ten sam dzień terminu zgłoszenia
    *faktycznego rozpoczęcia* w US i ZUS.
    - terminu zadeklerowanego należy bezwględnie dotrzymać, nawet
    jakbyś wpadł pod tramwaj (mniej lub bardziej skutecznie) czego
    nikt ci nie życzy. Rozumiem że dopuszcza się rozpoczynanie DG
    również przez trupa :[, ale to *nie jest* moje zdanie.

    Osobiście rozpocząłem (i zgłosiłem) DG po terminie zadeklarowanym,
    to tak dla porządku :)
    Proponuję przeszukanie archiwum (tej grupy i *.prawo) - znajdziesz
    kilka(set) wypowiedzi na ten temat :), użyj googla !
    [...]
    >+ 2. W ZUS jeszcze nie byłem, kiedy najpozniej powienienem to zrobic ??

    Najpóźniej 7 dnia od rozpoczęcia DG, o ile pamiętam.
    MSZ - od *faktycznego* rozpoczęcia DG.

    pzdr, Gotfryd