  • 1. Data: 2002-03-05 18:52:12
    Temat: 380,00 PLN dla pracownikow
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Witam.

    Nie wglebialem sie jeszcze dokladnie w temat, ale niestety juz mam problem
    zwiazany ze zmniejszeniem limitu wydatkow na dofinansowania dla pracownikow
    do 380,00 PLN w ciagu roku.
    Nie zmieszcze sie - bony, basen, jakas wycieczka i pracownik (a raczej
    pracodawca) ma problem - nawet rozbijajac takie koszty na wszystkich
    zatrudnionych, poniewaz przyjdzie potem jakas lazega z US i zacznie sie
    doszukiwac...
    Czy mozna jakos obejsc taki limit (niestety podwyzki dla pracownikow z
    wiadomych wzgledow nie wchodza w gre:-) i rozksiegowac takie wydatki zgodnie
    z prawem, ale niekoniecznie tak, aby przejmowac sie limitem?

    Pozdrawiam
    Łukasz Góralczyk

  • 2. Data: 2002-03-06 09:08:57
    Temat: Re: 380,00 PLN dla pracownikow
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Podczepiam się pod temat z problemem natury technicznej.
    Daje pracownikowi bony na święta w kwocie no. 100zł.
    Ponieważ juz otrzymał inne świadczenia do wysokości limitu, te bony
    powinnam opodatkować.
    Jak to zrobic technicznie?
    Z funduszu zdejmuje 100 + podatek?
    Bo powinno byc tak że pracownikowi przyznaje swiadczenie w wysokości
    123,40 zł, potrącam podatek 23,40zł i daję mu 100zł i wypłacam mu 100zł.
    Ale z czego ma byc podatek? Z socjalnego? A co w przypadku paczek dla
    dzieci? Czy podatek ma być finansowany z funduszu socjalnego?
    Było by to logiczne.
    Czy potrącić pracownikowi z pensji (zwiększyć zaliczkę)?
    Ale w takim wariancie pracownik bedzie stratny, bo de facto "na rękę"
    dostanie z funduszu 100 minus podatek a nie 100 netto.
    Ale ku temu ostatniemu wariantowi skłania sie mój szef.
    Mnie sie on nie podoba. Poza tym zmniejsza nam świadczenia z FS, a ten
    mamy spory i coraz trudniej znaleźć cel na jaki można go wydać.
    Z zeszłego roku zostało ponad 7 tysięcy, a tu trzeba juz niedługo
    naliczac i przekazywac nowy.

    Pozostaje tylko dofinansowanie wypoczynku dzieci i młodzieży, ale w
    regulaminie jest napisane że dofinansowanie nie może przekroczyć 75%
    kosztów, a na pozostałe 25% niewielu pracowników stać.
    A ci których stac by było, nie maja dzieci, albo mają dorosłe.

    Jeżeli ktos sie juz zgubił, to powtórze pytanie główne - skąd ma byc
    brana zaliczka na podatek ochodowy od świadczeń innych niz pieniężne z
    ZFŚS?

    Maddy
    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-03-07 13:30:15
    Od: "Pikorska Wiola" <p...@n...polexpo.com.pl>

    Bardzo dużo pisałaś w swoim poście więc spróbuje tyko wyrazlić własne zdanie
    w tym temacie.Myśle że z funduszu musi być kwota brutto (chociaż do tej pory
    nie miałem opodaktowanych swiadczeń rzeczowych) ale wypłacaliśmy
    dofinansownie do urlopu i wtedy brutto z funduszu socjalnego a netto
    wypłacaliśmy pracownikowi .
    Jolka

  • 4. Data: 2002-03-07 18:57:51
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Pikorska Wiola wrote:

> [...]
    > tej pory nie miałem opodaktowanych swiadczeń rzeczowych) ale wypłacaliśmy
    > dofinansownie do urlopu i wtedy brutto z funduszu socjalnego a netto
    Dzieki za dobre chęci, ale to jest akurat proste i przerabialismy sprawę
    wielokrotnie, zreszta sam o tym pisałam (widać nie każdy wytrzyma jeden
    screen tekstu).

    Chodzi mi o podatek od świadczeń _niepieniężnych_.
    Wtedy raz płaci sie np. za bony (lub paczki itp) a drugi raz należalo by
    obciążac ZF płacąc zaliczkę na podatek.
    I co z ty fantem zrobić? Tu jest probelm.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2002-03-07 21:40:11
    Od: k...@v...com.pl (Krzysztof Sudoł)

  • 6. Data: 2002-03-08 08:23:49
    Temat: Re: Re: 380,00 PLN dla pracownikow
    Od: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)

    On Wed, 06 Mar 2002 10:08:57 +0100, Maddy <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    >Daje pracownikowi bony na święta w kwocie no. 100zł.
    >Ponieważ juz otrzymał inne świadczenia do wysokości limitu, te bony

    Z funduszu zdejmujesz wysokość przyznanego świadczenia. Nic nie stoi
    na przeszkodzie żeby przyznać pracownikowi 125 zł (w zaokrągleniu)

> [...]
    >Było by to logiczne.
    >Czy potrącić pracownikowi z pensji (zwiększyć zaliczkę)?

    Tak

> [...]
    >kosztów, a na pozostałe 25% niewielu pracowników stać.
    >A ci których stac by było, nie maja dzieci, albo mają dorosłe.

    Można zmienić regulamin, np. zwiększyć udział dofinansowania. Można
    ustalić nowe tytułu działalności socjalnej np. przewidzieć możliwość
    zaciągania pożyczek na remonty albo inne cele mieszkaniowe z
    symbolicznym oprocentowaniem.

    >Jeżeli ktos sie juz zgubił, to powtórze pytanie główne - skąd ma byc
    >brana zaliczka na podatek ochodowy od świadczeń innych niz pieniężne z
    >ZFŚS?

    W liście płac wstawiasz dodatkowy składnik pt. świadczenia
    niepieniężne, który zwiększa podstawę opodatkowania. Zwiększona
    zaliczka i ZUS jest finansowana z wynagrodzenia pracownika.
    Świadczenia powinny być zrealizowane w miesiącu wypłaty _przed_
    wypłatą żeby można to było rozliczyć na liście płac, w przeciwnym
    wypadku tak jak pisał Krzysztof trzeba przyjmować wpłaty kwot zaliczki
    do kasy.

    Sławomir Dąbrowski

  • 7. Data: 2002-03-11 18:39:13
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    <ciach>

    Jezeli ktos czyta jeszcze ten watek, to nadal (pomimo bardzo ciekawych
    wypowiedzi) nie wiem jak schowac chociaz czesc swiadczen - rok temu mozna
    bylo przynajmniej bony "inaczej" potraktowac, a jak teraz?

    Pozdrawiam
    Łukasz