    From: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Re: 380,00 PLN dla pracownikow
    Date: Fri, 08 Mar 2002 08:23:49 GMT

    On Wed, 06 Mar 2002 10:08:57 +0100, Maddy <m...@i...pl> wrote:

    >Podczepiam się pod temat z problemem natury technicznej.
    >Daje pracownikowi bony na święta w kwocie no. 100zł.
    >Ponieważ juz otrzymał inne świadczenia do wysokości limitu, te bony
    >powinnam opodatkować.
    >Jak to zrobic technicznie?
    >Z funduszu zdejmuje 100 + podatek?

    Z funduszu zdejmujesz wysokość przyznanego świadczenia. Nic nie stoi
    na przeszkodzie żeby przyznać pracownikowi 125 zł (w zaokrągleniu)

    >Bo powinno byc tak że pracownikowi przyznaje swiadczenie w wysokości
    >123,40 zł, potrącam podatek 23,40zł i daję mu 100zł i wypłacam mu 100zł.
    >Ale z czego ma byc podatek? Z socjalnego? A co w przypadku paczek dla
    >dzieci? Czy podatek ma być finansowany z funduszu socjalnego?
    >Było by to logiczne.
    >Czy potrącić pracownikowi z pensji (zwiększyć zaliczkę)?

    Tak

> [...]
    >Ale ku temu ostatniemu wariantowi skłania sie mój szef.
    >Mnie sie on nie podoba. Poza tym zmniejsza nam świadczenia z FS, a ten
    >mamy spory i coraz trudniej znaleźć cel na jaki można go wydać.
    >Z zeszłego roku zostało ponad 7 tysięcy, a tu trzeba juz niedługo
    >naliczac i przekazywac nowy.
    >
    >Pozostaje tylko dofinansowanie wypoczynku dzieci i młodzieży, ale w
    >regulaminie jest napisane że dofinansowanie nie może przekroczyć 75%
    >kosztów, a na pozostałe 25% niewielu pracowników stać.
    >A ci których stac by było, nie maja dzieci, albo mają dorosłe.

    Można zmienić regulamin, np. zwiększyć udział dofinansowania. Można
    ustalić nowe tytułu działalności socjalnej np. przewidzieć możliwość
    zaciągania pożyczek na remonty albo inne cele mieszkaniowe z
    symbolicznym oprocentowaniem.

    >Jeżeli ktos sie juz zgubił, to powtórze pytanie główne - skąd ma byc
    >brana zaliczka na podatek ochodowy od świadczeń innych niz pieniężne z
    >ZFŚS?

    W liście płac wstawiasz dodatkowy składnik pt. świadczenia
    niepieniężne, który zwiększa podstawę opodatkowania. Zwiększona
    zaliczka i ZUS jest finansowana z wynagrodzenia pracownika.
    Świadczenia powinny być zrealizowane w miesiącu wypłaty _przed_
    wypłatą żeby można to było rozliczyć na liście płac, w przeciwnym
    wypadku tak jak pisał Krzysztof trzeba przyjmować wpłaty kwot zaliczki
    do kasy.

    Sławomir Dąbrowski