  • 1. Data: 2002-03-05 18:43:56
    Temat: Jakim sposobem zamienić towar na ŚT
    Od: "maxisyncro" <m...@p...onet.pl>

    Dzień Dobry Forum !!!

    Czytam grupę regularnie i wiem, że temat był wiele razy, ale proszę
    - nie denerwujcie się, bo ze względu na ciągłe zmiany przepisów
    chciałbym się skonsultować właśnie z Wami :-). Zanim popełnię ten
    pierwszy raz ... .

    Jest dokładnie tak: Samochód był ciężarowy w Austrii. (jak dla mnie
    bezspornie - 1080 kg ładowności, LKW) Jako taki
    osobiście go sprowadziłem do Polski w 10/2001r. Ponieważ odprzedaż
    pojazdów stanowi mój przedmiot działalności, wpisałem ten "wóz"
    do kol.10 KPiR netto, VAT do Ewidencji zakupów (a w grudniu do remanentu
    końcowego).
    W styczniu auto zaczęło mi się jakoś bardziej podobać, więc postanowiłem
    go nie sprzedawać, tylko zostawić jako ŚT. W lutym auto zarejestrowałem
    na siebie (bo nie mam osobowości prawnej). Teraz chciałbym go sprytnie
    "wyjąć" ze stanu towarów handlowych i wciągnąć do ewidencji ŚT.
    Oczywiście przy okazji chcę uratować zapłacony VAT ... . Nie mam potrzeby
    zwracać się o zwrot bezpośredni, chciałbym go rozliczać "przez
    przeniesienie",
    tak jak dotychczas.
    Baaaardzo proszę. Podpowiedzcie mi kroczek po kroczku jak i co i gdzie
    poprzepisywać, żeby kiedyś (nie daj Bóg) jakiś inspektor nie mógł podważyć
    czegokolwiek.
    Oczywiście prosiłbym też o konkretne paragrafy.

    Nie ukrywam, iż zapytanie jakoś tak bardziej ;-) kieruję do zdecydowanie
    ładniejszej części Grupy, ale mądremu chłopcu też chętnie podziękuję ;-).
    To jak: "POMOŻECIE ???"

    Pozdrawiam Wszystkich !!! ;-)
    Piotrek

    PS. Posiadanie przeze mnie auta ciężarowego jest ekonomicznie uzasadnione.