  • 1. Data: 2004-09-07 13:37:46
    Temat: 50% koszty uzyskania przychodu a kontynuacja programowania.
    Od: Jaroslaw Karbowski <m...@d...agh.edu.pl>

    Witam,

    Czy jeżeli jestem zatrudniony na umowe zlecenie i moja praca
    polega na kontynuowaniu pracy jakiegoś programisty, tzn zajmuje się
    czymś co jest już napisane, ja tylko poprawiam błędy/dodaję nową
    funkcjonalność, to czy przysługują mi podwyższone koszty uzyskania
    przychodu? Wiem że trzeba mieć odpowiedni aneks do umowy, chodzi mi
    o to czy w takim wypadku również mogę liczyć na takie koszty.

    --
    Jaroslaw Karbowski

  • 2. Data: 2004-09-07 16:33:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Sep 2004, Jaroslaw Karbowski wrote:

> [...]
    >+ czymś co jest już napisane, ja tylko poprawiam błędy/dodaję nową
    >+ funkcjonalność, to czy przysługują mi podwyższone koszty uzyskania

    *Jeśli* przysługują (osobiście mam opory, aczkolwiek pozytywne
    recenzje znam :)) od "pierwotnego tekstu" - to nie ma najmniejszych
    podstaw do uznania iż "od poprawek" miałoby być inaczej.
    Takie "poprawianie" wg ustawy o prawach autorskich nazywa się
    "opracowaniem utworu".
    Poza tym iż jest to prawo zależne (art. 2.2) - przysługują twórcy
    wszelkie inne prawa dotyczące "oryginału"... !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-09-10 22:30:53
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    Jaroslaw Karbowski napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    >czymś co jest już napisane, ja tylko poprawiam błędy/dodaję nową
    >funkcjonalność, to czy przysługują mi podwyższone koszty uzyskania

    Teoretycznie taka umowa-zlecenie może mieć "podwyższone", podobnie
    jak umowa o dzieło na kopanie rowu ma "obniżone" koszty do 20% (nie
    ma cech twórczych).
    Złośliwy urzędnik może wpaść na pomysł sprawdzenia jaka część dzieła
    będzie przez te poprawki istotnie zmieniona. Chodzi o analogię do
    stwierdzenia, kiedy utwór jest plagiatem/naruszeniem praw autorskich.
    Zależnie od rodzaju utwór/program, przyjmuje się. że jest produktem
    innym, jeżeli zawiera mniej niż ileś tam % (nie pamiętam 10..40% ?) fragmentów
    oryginału. Nie wiem o takich przypadkach, ale licho nie śpi...
    --
    Arek

  • 4. Data: 2004-09-10 22:30:53
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>