  • 1. Data: 2005-07-07 09:25:02
    Temat: ALEGRO A KASA FISKALNA
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    Prowadze działalność godpodarczą. Nie mam kasy fiskalnej. Chce zaczac
    wystawiac towar na Alegro. Czy taki obrow (sprzedaz wysylkowa) musze
    fiskalizowac za pomoca kasy? Czy moze wystarczy tylko ewidencja sprzedazy?

    Adam

  • 2. Data: 2005-07-07 09:42:43
    Temat: Re: ALEGRO A KASA FISKALNA
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adamski" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wystawiac towar na Alegro. Czy taki obrow (sprzedaz wysylkowa) musze
    > fiskalizowac za pomoca kasy? Czy moze wystarczy tylko ewidencja sprzedazy?

    A czy łapiesz się pod to zwolnienie?

    WYKAZ SPRZEDAŻY ZWOLNIONEJ Z OBOWIĄZKU EWIDENCJONOWANIA
    Dostawa nieruchomości, dostawa towarów w systemie wysyłkowym (pocztą lub
    przesyłkami kurierskimi) oraz świadczenie usług, za które to czynności
    zapłata w całości następuje za pośrednictwem poczty lub banku na rachunek
    bankowy podatnika, z wyłączeniem płatności dokonywanych czekiem, bankową
    kartą płatniczą lub kredytową, przy czym z dowodów tych jednoznacznie
    wynika, jakiej konkretnie transakcji zapłata dotyczyła 1), 3)

    3) W zakresie sprzedaży wysyłkowej towarów korzystanie ze zwolnienia możliwe
    jest tylko przez podatników, którzy niezależnie od innych wymogów
    dotyczących zwolnienia z ewidencjonowania prowadzą szczegółową ewidencję
    dowodów zapłaty, na podstawie której można ustalić również dane (w tym
    adres) osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej lub osoby
    fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą w formie indywidualnego
    gospodarstwa rolnego, na rzecz której dokonano wysyłki towarów.

    MB

    księgowość, podatki, wynagrodzenia, ZUS