    From: "Cola Dark" <b...@c...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Akcyza,Vat,HEEEEEEEEEEELP !
    Date: Sun, 20 Jul 2008 23:02:25 +0200

    Mam ogromny problem,bo co urzad to inna wersja i inna interpretacja.
    Nie wiem czy to jest problem do nie przeskoczenia bo zarowno urzednicy nie
    daja rady jak i nawet
    prawnicy rowniez polegaja.
    W czym problem?

    Otoz kupuje w UE samochod do dalszej odprzedazy (handel) za kwote netto bez
    vatu.
    Auto przywoze do polski i ide do celnego oplacic akcyze i co teraz?
    Oplacam ja na siebie (wlasciciel firmy) czy tez musze zarejestrowac firme
    jako platnik akcyzy i dopiero oplacic?

    Potem skarbowka i co teraz z vatem ?
    Mam skladac vat24 czy tez nie - bo przeciez kupilem za netto! Czy tez jak
    wystawie fakture Vat docelowa (dla mojego klienta) to wtedy
    zaplace ten vat ?

    No i pytanie koncowe bo tu rowniez mi namieszali. Jezeli takie auto
    chcialbym zarejestrowac (w celu dalszej odsprzedazy) to jak to
    zrobic? Rejestrowac na siebie/na firme - jak to wprowadzic w koszta (srodek
    trwaly?)

    No i czy koszty typu oplata akcyzy,rejestracja itp. mozna jakos wliczyc w
    koszta.

    Dzieki odgornie za pomoc.
    Pozdrawiam

    Tomasz[!]