  • 1. Data: 2008-07-20 21:02:25
    Temat: Akcyza,Vat,HEEEEEEEEEEELP !
    Od: "Cola Dark" <b...@c...com>

    Mam ogromny problem,bo co urzad to inna wersja i inna interpretacja.
    Nie wiem czy to jest problem do nie przeskoczenia bo zarowno urzednicy nie
    daja rady jak i nawet
    prawnicy rowniez polegaja.
    W czym problem?

    Otoz kupuje w UE samochod do dalszej odprzedazy (handel) za kwote netto bez
    vatu.
    Auto przywoze do polski i ide do celnego oplacic akcyze i co teraz?
    Oplacam ja na siebie (wlasciciel firmy) czy tez musze zarejestrowac firme
    jako platnik akcyzy i dopiero oplacic?

    Potem skarbowka i co teraz z vatem ?
    Mam skladac vat24 czy tez nie - bo przeciez kupilem za netto! Czy tez jak
    wystawie fakture Vat docelowa (dla mojego klienta) to wtedy
    zaplace ten vat ?

    No i pytanie koncowe bo tu rowniez mi namieszali. Jezeli takie auto
    chcialbym zarejestrowac (w celu dalszej odsprzedazy) to jak to
    zrobic? Rejestrowac na siebie/na firme - jak to wprowadzic w koszta (srodek
    trwaly?)

    No i czy koszty typu oplata akcyzy,rejestracja itp. mozna jakos wliczyc w
    koszta.

    Dzieki odgornie za pomoc.
    Pozdrawiam

    Tomasz[!]

  • 2. Data: 2008-07-21 06:47:08
    Temat: Re: Akcyza,Vat,HEEEEEEEEEEELP !
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 20 Jul 2008, Cola Dark wrote:

    > No i czy koszty typu oplata akcyzy,rejestracja itp. mozna jakos wliczyc
    > w koszta.

    O, widzę że niesłusznie narzekałem na pms na NTG ;)
    "Jakoś". Pytanie jak poprzednio - napisz jak rozliczasz podatki
    (KPiR, księgi).
    Niewątpliwie na podstawie dowodów opłat.
    Niewątpliwie są to wydatki związane z zakupem, więc IMO powinny "iść"
    w wartość ceny zakupu lub koszty uboczne (a nie koszty ogólne).

    pzdr, Gotfryd