  • 11. Data: 2011-04-14 21:04:14
    Temat: Re: Aktualizacja numeru rachunku a NIP - zmiana przepisow?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Apr 2011, r...@k...pl wrote:

    > OK, ale ja pytam kto to taki ten przedsiębiorca? :)
    >
    > Wg ustawy o DG przedsiębiorca to osoba fizyczna [...] wykonująca we własnym
    > imieniu działalność gospodarczą (oraz osoby prawne itp.).

    Ale to nie działa w drugą stronę!
    Każdy śledź jest rybą, ale nie każda ryba jest śledziem :)

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2011-04-15 06:28:40
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 14-04-2011 15:53, r...@k...pl pisze:

    > Dla mnie NIP-1 był dla osób fizycznych prow. DG bez osobowości prawnej.

    Osoba fizyczna ma zawsze osobowość prawną, niejako z racji istnienia.

    NIP-1 był dla osób fizycznych prowadzących działalność jednoosobowo i
    na własne nazwisko.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 13. Data: 2011-04-23 16:09:15
    Od: " THX" <j...@N...gazeta.pl>

    Tak przy okazji:
    Czy obowiązkowi zgłoszenia podlega tylko rachunek główny, czy ewentualnie
    także wszystkie rachunki dodatkowe, pomocnicze, subkonta, lokaty (wszystko o
    innych numerach, ale w tym samym banku)?
    THX

    -----

  • 14. Data: 2011-04-26 12:30:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 23 Apr 2011, THX wrote:

> [...]
    > także wszystkie rachunki dodatkowe, pomocnicze, subkonta, lokaty (wszystko
    > o innych numerach, ale w tym samym banku)?

    Tak sobie myślę, że z technicznego p. widzenia subkonta odpadają.
    Wyobraź sobie dostawcę energii czy firmę telekomunikacyjną która dla
    każdego z miliona odbiorców ma osobne subkonto :)
    Przyznam że literalnie przepisu nie kojarzę a szukać mi się nie chce.

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2011-05-01 13:14:41
    Od: " ąćęłń" <j...@N...gazeta.pl>

    No wiesz, "dajcie US podatnika, a już oni mu dop...... " ;-)

    BTW właśnie czytam wezwanie o "aktualizacji w ciągu 7 dni", i w
    dodatku "przedstawienia kopii umowy rachunku". a od lat główny nr jest ten
    sam, doszedł jedynie jakiś oszczędnościowy.

    Mają prawo żądać kopii umowy prowadzenia rachunku?

    Co do Twojej odpowiedzi:
    No tak, zwykle nawet każda najmniejsza lokata dostaje swój normalny pełny nr
    w formacie bankowym.
    Tylko weź idź i kop się z koniem :-(

    PS. Jakbyś jednak "literalnie znalazł" to daj znać ;-))

    -----

  • 16. Data: 2011-05-04 10:04:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 1 May 2011, ąćęłń wrote:

    > Mają prawo żądać kopii umowy prowadzenia rachunku?

    Nie pamiętam szczegółów, ale po aferach z "podstawionymi" numerami
    rachunków do zwrotu VAT coś zmieniali z przepisach, więc być może
    mają.

    pzdr, Gotfryd