  • 1. Data: 2005-01-18 10:55:10
    Temat: Allegri i ciekawostka podatkowa
    Od: "Grzes" <f...@p...onet.pl>

    Wiem ze od zysku nalezy zaplacic podatek
    ale co zrobic przy takich zalozeniach?
    Kupilem bardzo duza kolekcje monet na wlasny uzytek bo sie tym interesuje.
    Czyli zakupilem nie na handel
    Zakup mial miejsce ponad rok temu
    Wyszlo np ze za monete zaplacilem 1 zł/szt przy takiej ilosci
    A teraz mam ciezka sytuacje materialna i sprzedaje powoli te monety
    Wychodzi np po 50 zł/szt
    Ustawa mowi ze podatku nie placi sie za rzeczy uzywane kupione ponad pol
    roku temu z przeznaczeniem nie na handel
    Czy w takim razie za tak ogromny zysk nie trzeba by bylo placic podatku przy
    zalozeniu ze kolekcja nie byla kupiona na handel i ze zakup mial miejsce ok
    rok temu?
    Z gory dzieki za odpowiedz
    Grzes

  • 2. Data: 2005-01-18 19:35:12
    Temat: Re: Allegro i ciekawostka podatkowa
    Od: "ja" <...@m...il>

    Użytkownik "Grześ" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czy w takim razie za tak ogromny zysk nie trzeba by było płacić podatku

    Jak z wieloma innymi podobnymi osobistymi rzeczami nie trzeba tego dodawać
    do podatku
    PIT.

    Chcesz się wykazać dochodem ze źródeł wcześniej nieujawnionych ???
    Będzie to odnotowane jako "tysiące" drobnych sprzedaży w rachunkach
    bankowych
    twoich lub kupców ?