  • 1. Data: 2005-01-18 08:22:34
    Temat: Jak wycofac fakture?
    Od: Franka <z...@n...dojdzie.pl>

    Witam wszystkich,
    bardzo prosze o podpowiedź w sprawie, jak można wycofać/anulować
    wystawioną fakturę, ponieważ nie została w czasie opłacona, i w
    związku z tym nie mam pieniędzy, aby opłacić podatek i VAT.
    Jestem podwykonawcą, wykonuje projekty, wystawiam faktury dopiero
    wtedy, gdy inwestor sam otrzyma za moja pracę pieniadze od swojego
    zleceniodawcy i obiecuje, że zaplaci. Niestety, w zeszłym roku nie
    oplacił mi jednej - sporej jak dla mnie faktury i tu zaczęły się moje
    problemy z US. Rozliczyć musiałam ( może niepotrzebnie!???, ale jak
    tego uniknąć, czy mozna fakturę wycofać i w jaki sposób?) fakturę,
    podatek i VAT, a pieniędzy dostałam tylko ok.1/8 ....
    Teraz obawiam się podobnej sytuacji - powinnam wystawić fakturę, ale
    co zrobić, jeśli mi jej nie opłacą w terminie, lub zapłacą tylko
    zaliczkę? Jak ją rozliczać z US?
    pliiiiiz, poradźcie.....
    FrAnka
    mail: ruanna malpa os kropka pl

  • 2. Data: 2005-01-18 09:23:22
    Temat: Re: Jak wycofac fakture?
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Franka wrote:

> [...]
    > Teraz obawiam się podobnej sytuacji - powinnam wystawić fakturę, ale
    > co zrobić, jeśli mi jej nie opłacą w terminie, lub zapłacą tylko

    Chcesz sobie bagna narobic ?

    US-a nic nie obchodzi, zy Ci kontrahent zaplacil, czy nie,
    obchodzi go czy jest "obowiazek podatkowy".

    Lepiej zastanow sienad zlozeniem wniosku o upadlosc twojego wierzyciela..

    Boguslaw

  • 3. Data: 2005-01-18 12:29:53
    Od: Franka <z...@n...dojdzie.pl>

    On Tue, 18 Jan 2005 10:23:22 +0100, bo <a...@a...edu.pl> wrote:

> [...]
    >obchodzi go czy jest "obowiazek podatkowy".
    >
    >Lepiej zastanow sienad zlozeniem wniosku o upadlosc twojego wierzyciela..

    witaj,
    staram się być w porządku z US i ZUS, opłacam wszelkie
    zobowiązania,natomiast nie jestem w stanie kredytować swojego
    inwestora.I tak już poniosłam koszty z wyedytowaniem
    projektu w iluś egzemplarzach...muszę zapłacić też współpracownikom
    pieniądze.
    Czy to oznacza, że osoby takie jak ja, prowadzące DG nie mają
    żadnych praw? z czego ja mam zapłacić podatek i VAT, jeśli nie
    dostałam pieniędzy, czy to włąśnie ja, jednoosobowa DG mam podawać
    instytucję dla której jestem podwykonawcą do sądu?
    pozdr.

  • 4. Data: 2005-01-18 12:34:52
    Od: "Wiesiek" <j...@n...pl>

    Nawet jesli "wycofasz" fakture, stracisz podstawe do zlozenia sprawy do
    sadu-pozwu. A co to za fkatura?? Czego dotyczy??

  • 5. Data: 2005-01-18 12:39:56
    Od: Franka <z...@n...dojdzie.pl>

    On Tue, 18 Jan 2005 13:34:52 +0100, "Wiesiek" <j...@n...pl>
    wrote:

    >Nawet jesli "wycofasz" fakture, stracisz podstawe do zlozenia sprawy do
    >sadu-pozwu. A co to za fkatura?? Czego dotyczy??

    cześć, faktura VAT za prace projektowe, wykonuję projekty...
    ale zwróciłeś uwagę - jak wycofam/anuluję ( o ile jest to możliwe)
    fakturę, to zostaję bez podstawy do ewentualnego ścigania dłużnika...
    co robić? ludzie, grupowicze, macie jakieś doświadczenia????
    pliiiz...
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2005-01-18 13:15:13
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Franka wrote:

> [...]
    > fakturę, to zostaję bez podstawy do ewentualnego ścigania dłużnika...
    > co robić? ludzie, grupowicze, macie jakieś doświadczenia????

    Uwazaj na to, co czytasz,
    jak mowila Mila pani z US w Chrzanowie
    "KAZDY ODPOWIADA ZA SIEBIE".

    MIALA SWIETA RACJE..

    Choc nawet to, co mowi Mila Pani z US
    nie jest zrodlem prawa w RP.

    jesli faktura dokumentuje zdarzenie gospodarcze,
    to nie ma czegos takiego jak jej "wycofanie".

    Moze Madzia bedzie miala troche czasu to ci pomoze,

    a tymczasem poczytaj:

    USTAWA

    z dnia 11 marca 2004 r.

    o podatku od towarów i usług

    (Dz. U. z dnia 5 kwietnia 2004 r.)
    [...]

    Obowiązek podatkowy

    Rozdział 1

    Zasady ogólne

    Art. 19. 1. Obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wydania towaru lub
    wykonania usługi, z zastrzeżeniem ust. 2-21, art. 14 ust. 6, art. 20 i art.
    21 ust. 1.
    2. Jeżeli podatnik wysyła towar nabywcy lub wskazanej przez niego osobie
    trzeciej, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wydania towaru jednej z
    tych osób.
    3. Jeżeli podatnik wydaje towar podmiotowi, o którym mowa w art. 30 ust. 1
    pkt 4, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą otrzymania przez podatnika
    zapłaty za wydany towar, nie później jednak niż w terminie 30 dni, licząc
    od dnia wykonania usługi przez ten podmiot.
    4. Jeżeli dostawa towaru lub wykonanie usługi powinny być potwierdzone
    fakturą, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury, nie
    później jednak niż w 7. dniu, licząc od dnia wydania towaru lub wykonania
    usługi.

    Boguslaw

  • 7. Data: 2005-01-18 14:40:54
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Franka" <z...@n...dojdzie.pl> napisał w wiadomości news:

    > cześć, faktura VAT za prace projektowe, wykonuję projekty...
    > ale zwróciłeś uwagę - jak wycofam/anuluję ( o ile jest to możliwe)
    > fakturę, to zostaję bez podstawy do ewentualnego ścigania dłużnika...

    Niekoniecznie.
    Pytanie czy on Ci nie chce, czy nie może zapłacić?
    Jeśli to drugie i projekt nie został wykorzystany to możecie spisać ugodę,
    ty odbierasz projekt, wystawiasz fakturę korygującą, a on Ci płaci jakąś tam
    karę za niewywiązanie się z umowy - nie za
    projekt.
    Ale problem z Vat pozostaje - korektę faktury rozliczasz w bieżącym okresie
    rozliczeniopwym, więc VAT za poprzednie zapłacić musisz.

  • 8. Data: 2005-01-18 17:16:26
    Od: Franka <z...@n...dojdzie.pl>

    On Tue, 18 Jan 2005 15:40:54 +0100, "Cavallino" <k...@...pl>
    wrote:

> [...]
    >Ale problem z Vat pozostaje - korektę faktury rozliczasz w bieżącym okresie
    >rozliczeniopwym, więc VAT za poprzednie zapłacić musisz.

    dzięki, za konkrety, jest to jakiś sposób. W moim przypadku projekt
    jest już realizowany, takze sytuacja trochę inna.
    Najlepszą sytuacją byłoby, gdyby obowiazek podatkowy powstawał z
    chwilą otrzymania wynagrodzenia za pracę, a nie jej wykonanioa, to
    jest chore...

  • 9. Data: 2005-01-18 17:23:09
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Franka" <z...@n...dojdzie.pl> napisał w wiadomości news:

    >W moim przypadku projekt
    > jest już realizowany

    Co znaczy jest realizowany?
    Budują i inwestor za to płaci?
    Może warto sądowanie postarać się aby kasa za realizację nie trafiła do
    wykonawcy, tylko do Ciebie?

    >, takze sytuacja trochę inna.
    > Najlepszą sytuacją byłoby, gdyby obowiazek podatkowy powstawał z
    > chwilą otrzymania wynagrodzenia za pracę

    Powstaje, tyle że nie z DG/.
    Rób to na umowę o dzieło - nic nie stoi na przeszkodzie.
    Wtedy jak nie zapłacą, nie będzie podatku.

  • 10. Data: 2005-01-18 17:34:28
    Od: Franka <z...@n...dojdzie.pl>

    On Tue, 18 Jan 2005 14:15:13 +0100, bo <a...@a...edu.pl> wrote:

> [...]
    >fakturą, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury, nie
    >później jednak niż w 7. dniu, licząc od dnia wydania towaru lub wykonania

    dzięki Bogusławie za to podparcie obowiązującymi ustawami ...
    przyznaje się, że moja znajomość przepisów podatkowych i ZUS jest
    marna, robię to co muszę, bezwzględne minimum. Kiedyś w US, gdy
    składałam korektę VAT miła pani stwierdzila, że powinnam zatrudnić
    firmę księgową do prowadzenia rozliczeń....niestety, nie stać mnie na
    takie wydatki. Myślę, że dla takich "przedsiębiorców" jak ja,
    prowadzacych jednoosobową DG, czasami współpracujacych z innymi
    podobnymi "przedsiębiorcami" prawo podatkowe powinno być proste i
    sprzyjające. Jak mogę rozliczać jako przychód fakturę, która nie
    została opłacona? Nawet jeśli 1/8 w swej wielkiej łaskawości inwestor
    mi wkońcu zapłacił, to ja mam rozliczyć całość i jeszcze ewentualnie
    wytaczać mu proces cywilny... O ile byłoby to prostsze, jeśli
    obowiązek rozliczenia podatku byłby od zapłaconych (a nie
    wystawionych) faktur.
    Jak mam się bronić, czy jedyną drogą jest sąd ?