  • 1. Data: 2011-03-25 22:56:18
    Temat: Allegro a DG
    Od: Wojtek <c...@z...cos>

    Witam,
    czy sprzedając na Allegro (zupełnie nie ma związku z prowadzoną DG) dysk
    (nie będący wpisany do ewidencji) trzeba też z tego tytułu odprowadzić
    podatek?

    --
    W.

  • 2. Data: 2011-03-26 07:28:38
    Temat: Re: Allegro a DG
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Wojtek wrote:
    > Witam,
    > czy sprzedając na Allegro (zupełnie nie ma związku z prowadzoną DG)
    > dysk (nie będący wpisany do ewidencji) trzeba też z tego tytułu
    > odprowadzić podatek?

    Jeżeli spełnia warunki do obłożenia podatkiem, to tak.
    (sprzedaż rzeczy przed upływem pół roku)

  • 3. Data: 2011-03-26 07:48:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-26 08:28, cef pisze:

    > Jeżeli spełnia warunki do obłożenia podatkiem, to tak.
    > (sprzedaż rzeczy przed upływem pół roku)

    "z zyskiem".

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2011-03-26 10:39:38
    Od: Wojtek <c...@z...cos>

    Liwiusz wystukał, co następuje:

    > "z zyskiem".

    OK, uściślając. 11/08/2010 kupiłem sobie dysk przenośny. 1/12/2010 założyłem
    dzialalność (oprogramowanie komupterowe, do ewidencji wpisany tylko stary
    komputer stacjonarny). Teraz chciałbym sprzedać tenże dysk bo najzwyczajniej
    przestał być dla mnie użyteczny...

  • 5. Data: 2011-03-26 10:42:49
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Wojtek wrote:

    > OK, uściślając. 11/08/2010 kupiłem sobie dysk przenośny.

    Uściślasz nie to co trzeba..
    Istotny jest termin zakupu i sprzedaży oraz cena.

  • 6. Data: 2011-03-26 10:59:42
    Od: Wojtek <c...@z...cos>

    cef wystukał, co następuje:

    > Uściślasz nie to co trzeba..
    > Istotny jest termin zakupu i sprzedaży oraz cena.

    Zakupiony jak wyżej, jeszcze nie sprzedany. Cena rzecz jasna będzie niższa
    (jak to ze sprzedawaniem używanego sprzętu na allegro: z ~300zł na ~150zł)

  • 7. Data: 2011-03-26 11:33:18
    Od: <s...@a...pl>

    > Uściślasz nie to co trzeba..
    > Istotny jest termin zakupu i sprzedaży oraz cena.

    Jeśli wpisał do EŚT to chyba ma znaczenie. Wydaje mi się, że jeśli tak było
    to dochód ze sprzedaży części srodka trwałego jest przychodem (podobnie jak
    sprzedaż całego ŚT).

  • 8. Data: 2011-03-26 12:14:57
    Od: Wojtek <c...@z...cos>

    wystukał, co następuje:

    > Jeśli wpisał do EŚT to chyba ma znaczenie. Wydaje mi się, że jeśli tak
    > było to dochód ze sprzedaży części srodka trwałego jest przychodem
    > (podobnie jak sprzedaż całego ŚT).

    Jak napisałem w pierwszej wiadomości "(nie będący wpisany do ewidencji)" (-;

  • 9. Data: 2011-03-26 14:46:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 26 Mar 2011, Wojtek wrote:

> [...]
    [...]
    > OK, uściślając. 11/08/2010 kupiłem sobie dysk przenośny. 1/12/2010 założyłem
    > dzialalność

    Po prostu nie mieszaj działalności do rozważań.
    DG dla podatku dochodowego jest z definicji odrębnym źródłem dochodu,
    więc *nawet jeśli* podatek wchodzi w rachubę to DG nie ma z tym nic
    wspólnego.
    Dla VAT jest o tyle inaczej, że nie ma odrębności, zaś pojęcie DG
    jest szersze - ale nie tak szerokie, jak w rozumieniu Ordynacji
    Podatkowej, więc (jednak) transakcja o której piszesz mieści się
    w "nie podlega" (z braku spełnienia definicji podatnika *dla tej
    transakcji*), więc również nie będzie miała związku.
    Tu uwaga raz jeszcze: *nie ma* prostego przełożenia "w DG" dla
    potrzeb dochodowego i VAT, fakt odrębności w dochodowym *nie*
    implikuje odrębności w VAT (to, że *w tym przypadku* będzie odrębność,
    wynika z faktu iż dysk nie został zakupiony *z zamiarem* wykorzystania
    do celu związanego z zarobkowaniem zaliczonym przez przepisy VAT
    do "DG w rozumieniu VAT").

    Ad rem.
    Ewentualne opodatkowanie rozważaj *PO* "odłączeniu" tej transakcji
    od DG.
    UWAGA: w razie czytania "komentarzy w internecie" zwracaj uwagę na daty!
    Do 2003 roku w dochodowym było inaczej (zaliczenie do dochodu z DG
    wynikało z "używania w DG" a nie z "zaliczenia do majątku w DG",
    był wyrok NSA korzystny dla US - stwierdzający iż z powodu "używania
    w DG" podatek się należał, mimo że odliczeń przy nabyciu nie było).

    > Teraz chciałbym sprzedać tenże dysk bo najzwyczajniej
    > przestał być dla mnie użyteczny...

    Ile zarobisz? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2011-03-26 15:12:51
    Od: <s...@a...pl>

    > Jak napisałem w pierwszej wiadomości "(nie będący wpisany do ewidencji)"
    > (-;

    Nie zauważyłem *nie*... Starość nie radość ;-)