  • 1. Data: 2011-03-23 08:50:02
    Temat: EDG-1 - nazwisko w nazwie firmy?
    Od: "Rafal T." <r...@v...pl>

    Witam

    Chcialbym mieć nazwę firmy bez nazwiska w nazwie. Mój teść taką posiada
    - mi UM nie chce przyjać EDG-1 bez nazwiska ale podstawy prawnej juz nie
    chce podać. Czy jest jakaś podstawa prawna mówiąca o tym, że oznaczenie
    przedsiębiorcy ma posiadać imię i nazwisko w nazwie?

    pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2011-03-23 09:02:45
    Temat: Re: EDG-1 - nazwisko w nazwie firmy?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-23 09:50, Rafal T. pisze:
> [...]
    > chce podać. Czy jest jakaś podstawa prawna mówiąca o tym, że oznaczenie
    > przedsiębiorcy ma posiadać imię i nazwisko w nazwie?

    Jest.

    kc.
    art. 43(4)
    Firmą osoby fizycznej jest jej imię i nazwisko. Nie wyklucza to
    włączenia do firmy pseudonimu lub określeń wskazujących na przedmiot
    działalności przedsiębiorcy, miejsce jej prowadzenia oraz innych
    określeń dowolnie obranych.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-03-23 09:09:47
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 23-03-2011 09:50, Rafal T. pisze:
> [...]
    > chce podać. Czy jest jakaś podstawa prawna mówiąca o tym, że oznaczenie
    > przedsiębiorcy ma posiadać imię i nazwisko w nazwie?

    Firma osoby fizycznej jest jej imię i nazwisko - mówiąc prościej nazwa
    Twojego pzredsiębiorstwa to zawsze Twoje imię i nazwisko, do tego możesz
    dodać coś "od siebie".

    To podstawa jawności obrotu gospodarczego - przedsiębiorca nie może się
    ukrywać za pseudonimem.

    Jak nie chcesz świecić nazwiskiem, to załóż spółkę kapitałową.

    UM ma i nie ma racji jednocześnie. Nazwa firmy to rubryka na dodatkową
    nazwę, "pseudonim", osobno jest miejsc na imię i nazwisko
    przedsiębiorcy, które są nazwą przedsiębiorstw tak po prostu, z mocy
    prawa, jakby nie wypełniać druczka.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 4. Data: 2011-03-23 09:33:04
    Od: "Rafal T." <r...@v...pl>

    W dniu 11-03-23 10:02, Liwiusz pisze:

> [...]
    > włączenia do firmy pseudonimu lub określeń wskazujących na przedmiot
    > działalności przedsiębiorcy, miejsce jej prowadzenia oraz innych

    Ha. To teściowi sie udało. Jak wpisywał do EDG-1 nazwe też mu
    zakwestionowano to zapytał o podstawę prawną - więc pani w UM nie
    potrafiąc odpowiedzieć pozwoliła wpisać nazwę bez nazwiska:)

    Dzięki:)

    pozdrawiam
    Rafal

  • 5. Data: 2011-03-23 09:38:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-23 10:33, Rafal T. pisze:

    > Ha. To teściowi sie udało. Jak wpisywał do EDG-1 nazwe też mu
    > zakwestionowano to zapytał o podstawę prawną - więc pani w UM nie
    > potrafiąc odpowiedzieć pozwoliła wpisać nazwę bez nazwiska:)

    I z czego się teść cieszy? Przecież i tak musi się posługiwać w
    oznaczeniu firmy swoim imieniem i nazwiskiem (faktury, zawarte umowy itp.).

    W ogóle nie rozumiem problemu. Wstydzisz się nazwiska, czy co?

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2011-03-23 09:44:31
    Od: "Rafal T." <r...@v...pl>

    W dniu 11-03-23 10:38, Liwiusz pisze:

    > I z czego się teść cieszy? Przecież i tak musi się posługiwać w
    > oznaczeniu firmy swoim imieniem i nazwiskiem (faktury, zawarte umowy itp.).

    Oczywiście że nie. Nie ma nazwiska na fakturach - na umowach tak.

    > W ogóle nie rozumiem problemu. Wstydzisz się nazwiska, czy co?

    Moje imie i nazwisko jest powszechnie znane tak jak wielu osób
    publicznych. Odpowiedź masz w odpowiedzi na post Maddy

    pozdr
    rafal

  • 7. Data: 2011-03-23 09:45:49
    Od: "Rafal T." <r...@v...pl>

    W dniu 11-03-23 10:09, Maddy pisze:

    > To podstawa jawności obrotu gospodarczego - przedsiębiorca nie może się
    > ukrywać za pseudonimem.

    nie chodzi o ukrywanie sie

    > Jak nie chcesz świecić nazwiskiem, to załóż spółkę kapitałową.

    - rejestracja spółki jest w trakcie - jednak na czas miesiąca czy dwóch
    muszę działać jako DG i podpisać umowy z kontrachentami - nastepnie
    umowy cesją zostaną przeniesione na społkę.

> [...]
    > nazwę, "pseudonim", osobno jest miejsc na imię i nazwisko
    > przedsiębiorcy, które są nazwą przedsiębiorstw tak po prostu, z mocy

    Nazwa firmy i tak zawiera nazwisko, chodzi mi o to ze glupio jest
    duplikować nazwisko w nazwie:)

    Pozdr
    rafal

  • 8. Data: 2011-03-23 09:46:43
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Liwiusz napisał:

    > I z czego się teść cieszy? Przecież i tak musi się posługiwać w
    > oznaczeniu firmy swoim imieniem i nazwiskiem (faktury, zawarte umowy itp.).
    >
    > W ogóle nie rozumiem problemu. Wstydzisz się nazwiska, czy co?

    Cieszy się że taki cwany, aż pewnego dnia wywalją mu z kosztów wszystkie
    faktury i każą dopłacić podatek za 5 lat wstecz.

  • 9. Data: 2011-03-23 09:50:42
    Od: "Rafal T." <r...@v...pl>

    W dniu 11-03-23 10:46, cyklista pisze:

    > Cieszy się że taki cwany, aż pewnego dnia wywalją mu z kosztów wszystkie
    > faktury i każą dopłacić podatek za 5 lat wstecz.

    UKS nie miał co do tego zastrzeżeń:)

    pozdr
    rafal

  • 10. Data: 2011-03-23 10:18:10
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (23.03.2011 10:45), Rafal T. wrote:

> [...]
    > umowy cesją zostaną przeniesione na społkę.

    > Nazwa firmy i tak zawiera nazwisko, chodzi mi o to ze glupio jest

    Tzn chodzi o coś w rodzaju "Kulczyk - Jan Kulczyk" co docelowo będzie
    Kulczyk sp z o.o. ? Czy Jakaś inna kombinacja?

    Wydaje mi się że skoro w nazwie jest nazwisko, to dodać tylko imie :).

    p. m.