  • 1. Data: 2011-03-24 20:27:43
    Temat: Działalność gospodarcza a świadczenie usług na rzecz byłego pracodawcy
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Witam.

    Rozważam założenie działalności gospodarczej. Jednym z głównych klientów
    byłaby firma, w której pracowałem do czerwca 2010. Nie był to mój ostatni
    pracodawca, jeżeli ma to znaczenie.

    Czy w związku z tym można się spodziewać jakichś utrudnień (poza pełnym
    ZUSem)?

    Czy jest jakaś prosta metoda "obejścia" przepisów i skorzystania jednak z
    niskiego ZUSu przez 2 lata?

    --
    Yakhub

  • 2. Data: 2011-03-25 13:38:15
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Yakhub" <y...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ZUSem)?
    >
    > Czy jest jakaś prosta metoda "obejścia" przepisów i skorzystania jednak z

    Nie tylko ZUS. również odpada Ci podatek liniowy.
    dK

  • 3. Data: 2011-03-25 13:39:31
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Fri, 25 Mar 2011 14:38:15 +0100, dK napisał(a):

    > Nie tylko ZUS. również odpada Ci podatek liniowy.

    Oraz podatki tzw. uproszczone, tj. karta i ryczałt.

  • 4. Data: 2011-03-25 17:42:01
    Od: "pape5merfo" <g...@d...japinia>

    Órzytkownik "Yakhub" napisał:
> [...]
    > pełnym ZUSem)?
    > Czy jest jakaś prosta metoda "obejścia" przepisów i skorzystania

    zupełnie nie rozumiem ludzi chcacych siuę pchać w ulgowy ZUS, pewnie to
    wynika z ich niewiedzy, gdyż ulgowy zus to prawie to samo co legalna praca
    na czarno ale dodatkowo tszeba płącić podatki!:O(

    więc jak chcesz kombinować to albo pracuj na czarno albo zakłądaj DG z
    pełnym zusem i ftegy możesz sobie legalnie pracować dla byłego pracodafcy:O)

    jeśli nie bedziesz miał pszychoduf z DG w okolicach 10k na miesiąc to nie
    pchaj się w DG bo to się opłaca ale wyłącznie tfojemy pracodawcy, nie
    tobie!:O)

  • 5. Data: 2011-03-28 05:52:56
    Od: Mane <m...@g...pl>

    W dniu 2011-03-25 18:42, pape5merfo pisze:

> [...]
    >
    > jeśli nie bedziesz miał pszychoduf z DG w okolicach 10k na miesiąc to nie
    > pchaj się w DG bo to się opłaca ale wyłącznie tfojemy pracodawcy, nie

    A niby dlaczego?

  • 6. Data: 2011-03-28 11:11:46
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Fri, 25 Mar 2011 18:42:01 +0100, pape5merfo napisał(a):

> [...]
    >
    > jeśli nie bedziesz miał pszychoduf z DG w okolicach 10k na miesiąc to nie
    > pchaj się w DG bo to się opłaca ale wyłącznie tfojemy pracodawcy, nie

    Jakiemu pracodawcy? On już nie jest moim pracodawcą!
    I choćby ściany srały, zrobię wszystko, żeby już nigdy nim nie został.

    --

    Yakhub

  • 7. Data: 2011-03-28 11:38:24
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Mon, 28 Mar 2011 13:11:46 +0200, Yakhub napisał(a):

    > I choćby ściany srały, zrobię wszystko, żeby już nigdy nim nie został.

    Ale "współpracować" z nim chcesz?
    Cóż za przewrotność i zakłamanie.

  • 8. Data: 2011-03-28 12:58:11
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Kamil" <a...@a...com> napisał w wiadomości

    > Ale "współpracować" z nim chcesz?
    > Cóż za przewrotność i zakłamanie.

    Eeee... raczej posprzątanie bajzlu jaki tworzy pracodawca w stosunku do
    pracownika.
    Mobing zdecydowanie trudniej uprawiać, kiedy działamy już na podstawie umowy
    o dzieło, czy zlecenia :)
    Z wypłatami też mniejszy problem. Zleceniobiorca załatwia to np. przez
    refaktoring, nie musi jak pies skomleć u... szefa... co miesiac o należne mu
    uposażenie.
    XXI w. a to wciąż nagminne w relacjach pracownik-pracodawca...
    Nie wiem dlaczego w tym przypadku przedpisca woli umowę -zlecenie, ale
    pewnie coś podobnego ma na uwadze i całkowicie mu się nie dziwię :)

    dK

  • 9. Data: 2011-03-28 13:01:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-28 14:58, dK pisze:

    > Z wypłatami też mniejszy problem. Zleceniobiorca załatwia to np. przez
    > refaktoring, nie musi jak pies skomleć u... szefa... co miesiac o
    > należne mu uposażenie.

    Masz jakąś ofertę na faktoring dla kilku tysięcy miesięcznie?

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2011-03-28 13:34:38
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    > Masz jakąś ofertę na faktoring dla kilku tysięcy miesięcznie?

    To byłaby kryptoreklama :)

    dK