  • 11. Data: 2011-03-29 11:06:41
    Temat: Re: Allegro a DG
    Od: Wojtek <c...@z...cos>

    Gotfryd Smolik news wystukał, co następuje:

    > Ad rem.
    > Ewentualne opodatkowanie rozważaj *PO* "odłączeniu" tej transakcji
    > od DG.

    Dziękować :)

    > wynikało z "używania w DG" a nie z "zaliczenia do majątku w DG",
    > był wyrok NSA korzystny dla US - stwierdzający iż z powodu "używania
    > w DG" podatek się należał, mimo że odliczeń przy nabyciu nie było).

    Hmm... a to w sumie ciekawe jak wywnioskują, że zewnętrzny dysk był bądź nie
    był używany do DG? Biorąc poprawkę na fakt, że pracować mogę na praktycznie
    dowolnym koputerze z dostępem do internetu definitywne stwierdzenie "tak,
    używał pan tego dysku/drukarki/cokolwiek" do DG byłoby nieco karkołomne? :)

    > Ile zarobisz? ;)

    Złe pytanie. Ile zyskam? Odzyskam trochę pieniędzy (acz logiczne, że mniej
    niż zapłaciłem). Tak sobie jednak myślę, że właściwie to mógłbym się pozbyć
    obecnego laptopa jeszcze i wymienić sobie nanowetgo wpisując go przy okazji
    w koszty, hmm... ;)

  • 12. Data: 2011-03-30 06:35:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Mar 2011, Wojtek wrote:

    > Gotfryd Smolik news wystukał, co następuje:

    > Hmm... a to w sumie ciekawe jak wywnioskują, że zewnętrzny dysk był bądź nie
    > był używany do DG?

    Po pierwsze raz jeszcze - tak *było*.
    Zwyczajnie wywnioskują, jeśli to był jakiś sprzęt widziany przez
    osoby trzecie - pracowników, kontrahentów, *konkurecję* :P
    Zebrali zeznania świadków i tyle :)

    > Biorąc poprawkę na fakt, że pracować mogę na praktycznie
    > dowolnym koputerze z dostępem do internetu definitywne stwierdzenie "tak,
    > używał pan tego dysku/drukarki/cokolwiek" do DG byłoby nieco karkołomne? :)

    W wielu przypadkach jedynie koszt weryfikacji zniechęcałby do takich
    działań.
    Zresztą jest inny przypadek, który w tym momencie powodował pat:
    chodzi o "samochodówkę". Żaden przepis nie wyłączał samochodu osobowego
    nie wpisanego do ewidencji od tej zasady.
    Wynika z tego, że jak ktoś do 2003 rozliczał ewidencję przejazdów,
    a później (ale przed 2004 :)) samochód sprzedał lecz przychodu nie
    zaliczył do DG, to bać się już nie musi tylko dlatego że już jest
    przedawnienie.
    Zmianę w ustawie zrobili po wygranym (przez US) przed NSA procesie,
    dura lex sed lex.

    > Złe pytanie. Ile zyskam? Odzyskam trochę pieniędzy (acz logiczne, że mniej
    > niż zapłaciłem).

    To nikogo nie obchodzi.
    Pytaniem było ILE ZAROBISZ.
    Jeśli sprzedasz poniżej ceny zakupu to nic - nie ma o czym mówić :)

    Ale żeby sobie kto nie myślał - przyroda zna wypadki, kiedy części
    komputerowy drożały tak bardzo, że można było zarobić na sprzedaży
    części używanych.

    > Tak sobie jednak myślę, że właściwie to mógłbym się pozbyć
    > obecnego laptopa jeszcze i wymienić sobie nanowetgo wpisując go przy okazji
    > w koszty, hmm... ;)

    :D

    pzdr, Gotfryd