  • 11. Data: 2005-11-20 20:05:59
    Temat: Re: Allegro sprzedaż hurtowa?
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    RoninR wrote:

    > A niema czegoś takiego że jak się generuje jakieś tam małe dochody to się
    > niepłaci aż tak dużo podatku i ZUSu ??

    Nasz kochany kraj jest krajem bogaczy i nie dopuszcza czegos takiego jak
    maly wyzysk przedsiebiorczych. Nie ma ;]

    Ale, jesli nie prowadziles DG przez ostatnie 5 lat to lapiesz sie na
    znizke i oplacisz ZUSu cirka 250 zl wszystkiego przez 2 lata. wiec moze
    sie kalkulowac...

    --
    W kraju rzadzonym przez duzych zlodziei mali złodzieje tylko
    dostosowują się do reguł ....................... http://tiny.pl/xxfl

  • 12. Data: 2005-11-21 07:05:06
    Od: "RoninR" <z...@o...pl>

    ALe, ale:
    Działalność gospodarcza w rozumieniu ustawy - Prawo działalności
    gospodarczej to: zarobkowa działalność wytwórcza, handlowa, budowlana,
    usługowa oraz poszukiwanie, rozpoznawanie i eksploatacja zasobów
    naturalnych, wykonywana w sposób zorganizowany i ciągły.

    WIęc wystarczy że niebęde "ciągle" sprzedawał tylko raz na pare miesięcy a
    już niejest to działalność :)

  • 13. Data: 2005-11-21 08:52:05
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    RoninR wrote:

> [...]
    > naturalnych, wykonywana w sposób zorganizowany i ciągły.
    >
    > WIęc wystarczy że niebęde "ciągle" sprzedawał tylko raz na pare miesięcy a

    No to musialby cyba miec na pismie interpretacje co znaczy "ciagle" ;]

    Bo ja przez sprzedaz nie ciagla rozumiem, ze np. ktos sprzedaje na
    allegro razk ksiazke innym razem kuferek, w jednym miesiacu 2 rzeczy
    przez kolejne 2 miesiace nic nie wystawia...

    A sprzedaz hurtowa czegos, to juz nie bardzo nie ciagla jest...
    Znaczy... moze byxc w ogole nie oplacalna...

  • 14. Data: 2005-11-21 17:01:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Nov 2005, RoninR wrote:

    > WIęc wystarczy że niebęde "ciągle" sprzedawał tylko raz na pare
    > miesięcy a już niejest to działalność :)

    He, he, to jak firma budowlana "domki na zamówienie" raz na dwa
    lata sprzedaje wykończony domek to ona nic a nic i pod żadnym
    pozorem nie prowadzi dzialalności "bo tylko raz na dwa lata" ;) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 15. Data: 2005-11-22 00:16:42
    Od: maho <m...@p...net>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > He, he, to jak firma budowlana "domki na zamówienie" raz na dwa
    > lata sprzedaje wykończony domek to ona nic a nic i pod żadnym
    > pozorem nie prowadzi dzialalności "bo tylko raz na dwa lata" ;) !

    Myślę że jakby cała działalność tej firmy polegała na posiadaniu domków,
    i co jakiś czas okazyjnie sprzedaniu jakiegoś, to by to mogło
    ewentualnie nie być działalnością gospodarczą.

    Ale ta firma jeszcze oprócz sprzedaży tych domków prawdopodobnie
    wykonuje inne czynności, np. buduje je :). A jak nie buduje, to chociaż
    kombinuje jak by tu coś wybudować.

    pozdrav

    maHo

  • 16. Data: 2005-11-22 13:49:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Nov 2005, maho wrote:

> [...]
    ^^^^^^^^^^

    > Myślę że jakby cała działalność tej firmy polegała na posiadaniu domków, i co
    > jakiś czas okazyjnie sprzedaniu jakiegoś, to by to mogło ewentualnie nie być
    > działalnością gospodarczą.

    Powiadasz że biura obrotu nieruchmościami, jeśli przypadkiem jakąś
    nieruchomość *kupią* (celem posiadania na własność, do dalszej
    sprzedaży, a nie pośredniczą) to wtedy nie prowadzą DG ?
    ;)

    > Ale ta firma jeszcze oprócz sprzedaży tych domków prawdopodobnie wykonuje
    > inne czynności, np. buduje je :)

    No to widzisz co podkreśliłem :)
    Bo IMO wrzucanie do wspólnego worka "sprzedaży" oraz "prowadzenia DG"
    jest źródłem wielu nieporozumień.
    Przy sprzedaży *zakup* tego co ma być sprzedane, *przechowywanie*
    tegoż oraz wszelkie inne czynności uboczne również trzeba do DG
    zaliczyć.
    Zgadza się ?
    To co robi ktoś *kupując* 400 bluzek ?
    :)