  • 1. Data: 2003-01-15 15:04:01
    Temat: Amortyzacja ST
    Od: "Leszek" <l...@g...pl>

    Jak na dzien dzisiejszy wyglada stan prawny jesli chodzi o amortyzacje ST w
    pierwszym miesiacu?
    Daweniej bylo, ze amortyzowalo sie od nastepnego miesiaca, teraz mi sie
    obilo o uszy, ze od miesiaca wprowadzenia. Jak to wyglada w przypadku
    amortyzacji bilansowej i podatkowej? I jak ma sie do tych slynnych 30 %.
    Będe tez wdzieczny za podanie konkretnych artykulow, ktory te sprawy
    reguluje

    LM

  • 2. Data: 2003-01-16 08:35:37
    Temat: Re: Amortyzacja ST
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Leszek" <l...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > amortyzacji bilansowej i podatkowej? I jak ma sie do tych slynnych 30 %.
    > Będe tez wdzieczny za podanie konkretnych artykulow, ktory te sprawy

    "obilo mi sie o uszy", ze pod tym wzgledem niewiele sie zmienilo.
    Raty amortyzacyjne odliza sie od mieisaca nastepnego od dooania,
    mozna tez W MIESIACU oddania odpisac CALOSC jesli
    wartosc poczatkowa nie przekracza 3 500 PLN.

    Artykuly sa w ustawie o podatku dochodowym od... (nie podal Pan czy fiz, czy
    prawnych),
    ale jest podobnie, wutawy sa "wszedzie", np www.sejm.gov.pl
    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-01-16 08:59:00
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Boguslaw Szostak napisał:
> [...]
    > mozna tez W MIESIACU oddania odpisac CALOSC jesli
    > wartosc poczatkowa nie przekracza 3 500 PLN.

    No, zmieniło sie sporo - doszła zupełnie nowa mozliwośc amortyzacji
    fabrycznie nowego środka trwałego - 30% w miesiącu oddania do
    uzytkowania (nie dotyczy samochodów, nieruchomości i grupy 8). Potem do
    końca roku juz nic, a od nowego roku wybieramy dowolna metode i
    amortyzujemy reszte juz tradycyjnie.
    Bardzo opłacalne w ostatnim kwartale roku :-)))

    Oj Bogus, przysypiasz... ;-))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-01-16 12:12:51
    Od: "Leszek" <l...@g...pl>

    Dzięki - jeszcze pytania pomocnicze:

    1. Co w przypadku przesuniętego roku obrotowego?
    2. Czy wspomnianą amortyzację od nowego roku liczymy od pełnej wartości, czy
    od wartości pomniejszonej o 30% i czy okres amortyzacji liczymy od początku
    roku, czy od miesiąca zaewidencjonowania?

    Pozdrawiam

    LM

  • 5. Data: 2003-01-16 18:51:57
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Leszek napisał:
    > Dzięki - jeszcze pytania pomocnicze:
    >
    > 1. Co w przypadku przesuniętego roku obrotowego?
    Nic. Obowiazuje Cie Twój rok podatkowy - a więc normalna amortyzację
    zaczynasz od początku nastepnego roku podatkoweg, takiego jaki wybraleś.

    Podatek dochodowy generalnie odnosi się do roku podatkowego a nie
    kalendarzowego - tego drugiego nie mozna zmienic, ten pierwszy owszem i
    on jest dla Ciebie wiążący.

    > 2. Czy wspomnianą amortyzację od nowego roku liczymy od pełnej wartości, czy
    > od wartości pomniejszonej o 30% i czy okres amortyzacji liczymy od początku
    > roku, czy od miesiąca zaewidencjonowania?
    Od pełnej wartości, oczywiście uwzględniając że 30% juz jest
    zamortyzowane (np. liniowo od pełnej podstawy - ale w sumie liniowo
    zamortyzujemy o 30% mniej - czyli zakończymy amortyzację wcześniej).
    Nie bardzo rozumiem druga częśc pytania... okres amortyzacji masz taki
    jaki wyjdzie z przyjetej stawki amortyzacyjnej.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl