  • 1. Data: 2005-10-12 10:27:57
    Temat: korekta pit-5 i kontrola zeznania rocznego
    Od: "pieg" <"nobody"@poczta.onet.pl>

    Witam serdecznie,
    mam pytanie odnosnie korekty deklaracji pit-5, mianowicie nigdy nie
    korygowalam w/w deklaracji wychodzac z zalozenia, ze jest to tylko
    _zaliczka_na_podatek_dochodowy. Ale teraz zaczynam miec watpliwosci czy
    dobrze postepowalam? W poniedzialek wybieram sie do urzedu skarbowego ze
    wzgledu na kontrole mojego zeznania rocznego za 2004 rok. Z pewnoscia beda
    chcieli zobaczyc zapisy w PKPiR. Czy brak korekty PIT-5 moze miec jakis
    wplyw na wynik kontroli zeznania rocznego? W ogole jak taka kontrola wyglada
    i czego moge sie spodziewac?
    Dziekuje za odpowiedzi
    pieg

  • 2. Data: 2005-10-12 23:07:48
    Temat: Re: korekta pit-5 i kontrola zeznania rocznego
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Oct 2005, pieg wrote:

> [...]
    > korygowalam w/w deklaracji wychodzac z zalozenia, ze jest to tylko
    > _zaliczka_na_podatek_dochodowy. Ale teraz zaczynam miec watpliwosci czy

    IMHO - "zależy".
    Zdaniem kilku specjalistów (w tym dawniej aktywni grupowicze) nie
    ma np. konieczności korygowania "zwykłego kosztu" (czyli dla którego
    nie ma przepisów szczegółowych) - podatnik się namyślał i tyle,
    wolno mu.
    Ale np. przychody mają być TERMINOWO wykazane - a nieterminowe
    wykazanie oznacza zaniżenie zaliczki, więc po zrobieniu korekty
    deklaracji Skarbowi należy się zaległy podatek i odsetki.
    Jeśli miały miejsce zaniżenia dochodu lub zawyżenia KUP
    IMO korekta jest obowiązkowa.
    Mi kiedyś US hm... "zalecił" (ustnie) skorygować przeoczone
    6 zł przychodu z odsetek (gdzie te czasy... !).
    Ponad pół roku korygowałem !

    > W poniedzialek wybieram sie do urzedu skarbowego ze
    > wzgledu na kontrole mojego zeznania rocznego za 2004 rok. Z pewnoscia beda
    > chcieli zobaczyc zapisy w PKPiR.

    Tak wKF: kontrola czy "czynności sprawdzające" ?
    Ciekawym :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-10-13 19:35:45
    Od: "pieg" <"nobody"@poczta.onet.pl>

    > Tak wKF: kontrola czy "czynności sprawdzające" ?
    > Ciekawym :)

    Czynnosci sprawdzajace:)
    Pozdrawiam
    pieg

  • 4. Data: 2005-10-14 14:41:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Oct 2005, pieg wrote:

    > Czynnosci sprawdzajace:)

    ...to pewnie mniej szczegółowe będą :)
    Daj znać jak ci poszło !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-10-18 17:57:19
    Od: "pieg" <"nobody"@poczta.onet.pl>

    > ...to pewnie mniej szczegółowe będą :)
    > Daj znać jak ci poszło !
    >
    > --
    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

    Witam ponownie:)

    Czynnosci sprawdzajace dotyczyly prawidlowosci odliczenia skladki na
    ubezpieczenia spoleczne i zdrowotne, takze nic strasznego:) Mam nadzieje, ze
    juz nie beda wiecej sprawdzac roku 2004:D

    Pozdrawiam
    pieg