  • 1. Data: 2005-10-12 09:05:54
    Temat: problem z fakturą - numeracja i takie tam
    Od: "michalsiak" <m...@p...onet.pl>

    Witajcie

    I znowu problemy :-(
    Wysłałem fakturę powiedzmy ze numer 45 pewniej spółce z wykonaną usługę ,
    prezes oddzwonił że tej faktury nie zrealizuje bo to jest spółka i najpierw
    zarząd musi podpisać umowę a później dopiero mogę wysłać fakturę. No to
    mówię OK, fakturę podarłem , umowa przyszła podpisana więc wypisałem nową
    fakturę (numer 48 na kolejny miesiąc) ale dzisiaj patrzę na konto i widzę ze
    jednak zaplacona jest ta faktura numer 45.

    Co teraz zrobic. Mam juz inna numeracje, inny miesiac a klient ma fakture
    zaksiegowana i zaplacona ktorej ja nie mam u siebie, mozna to jakos
    rozliczyc w nastepnym miesiacu piszac jakis protokół czy cos??
    Pomozcie bo znowu mnie dopada sytuacja ktorej nigdy nie mialem

    Michał Łysiak

  • 2. Data: 2005-10-12 10:27:28
    Temat: Re: problem z fakturą - numeracja i takie tam
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 12 paź o godzinie 11:05, na pl.soc.prawo.podatki, michalsiak
    napisał(a):

    > Wysłałem fakturę powiedzmy ze numer 45 pewniej spółce z wykonaną usługę ,
    > prezes oddzwonił że tej faktury nie zrealizuje bo to jest spółka i najpierw
    > zarząd musi podpisać umowę a później dopiero mogę wysłać fakturę.

    Więc w jaki sposób wykonałeś usługę - nie mając umowy?
    Gdyby nie podpisano Ci tej umowy - to 'zrobiłeś im 'promocję' przez okres w
    którym usługę świadczyłeś?

    Ponadto - skoro usługę wykonano - to za to należy się zapłata.

    --
    Herbi
    12-10-2005 12:27:27

  • 3. Data: 2005-10-12 23:01:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Oct 2005, michalsiak wrote:

    > Witajcie
    >
    > I znowu problemy :-(
    > Wysłałem fakturę

    Fakturę czyli ORYGINAŁ.

> [...]
    > zarząd musi podpisać umowę a później dopiero mogę wysłać fakturę. No to mówię

    Fakturę czy KOPIĘ ?
    To ORYGINAŁ się liczy !
    Kopia też ma być. Ale to jest kopia (ściślej: "kopia w rozumieniu
    VAT" :>)
    Zostawiłeś najwyraźniej w "obrocie prawnym" istniejący egzemplarz
    oryginału faktury. Bez kopii. I nie wpisany.
    Dobrze podsumowuję ?
    "Znikać faktury" ;) przecież nie wolno :] !
    A jak już jakiemuś leniowi nie chce się korygować i ją "znika" :]
    (zamiast skorygować lub "wycofać z obrotu" czy co tam należało)
    to koniecznie w czarnej dziurze i pod kontrolą zaufanej osoby :]

    > umowa przyszła podpisana więc wypisałem nową fakturę
    > (numer 48 na kolejny miesiąc) ale dzisiaj patrzę na konto i widzę ze jednak
    > zaplacona jest ta faktura numer 45.

    Moment.
    Za tę "nową" też zapłacą ?

    > Co teraz zrobic. Mam juz inna numeracje, inny miesiac a klient ma fakture
    > zaksiegowana i zaplacona ktorej ja nie mam u siebie

    A taki drobiazg: co zrobiłeś z "numerem faktury" (tym "45") który
    dostał klient ?

    > Pomozcie bo znowu mnie dopada sytuacja ktorej nigdy nie mialem

    E tam ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)