  • 1. Data: 2005-01-29 20:02:28
    Temat: Art. 26b ust. 4 pkt 2 ustawy o PIT -- O co chodzi?
    Od: "Adam" <l...@p...onet.pl>

    Witam!

    W tym roku zamierzam kupic nowe mieszkanie u dewelopera (85 m2).
    Jestem zatem zainteresowany ulga odsetkowa (art 26b. ustawy o PDOF).
    Czy móglbym prosic o wyjasnienie o co chodzi w ustepie 4 pkt 2 tego
    artykulu? Co to za wartosc 70 m2 i o jakich kwotach jest tu mowa?

    Poza tym:

    1. Czy ja dobrze rozumiem, ze musze obliczac ulamki kwoty odsetek
    wynikajace z proporcji kosztu budynku do kosztu gruntu?? (ust. 3 pkt
    6) Po co ustawodawca to tak skomplikowal??

    2. Czy w mojej sytuacji sa jeszcze jakiekolwiek inne ulgi podatkowe?
    Bo ulgi remontowej, jak rozumiem, juz nie ma, prawda? (Art. 27a) U
    mnie to by byly koszty zrobienia podlóg, scian, armatury, framug
    itp.) oraz skladki na fundusz remontowy we wspólnocie mieszkaniowej.
    Z góry dziekuje.

    Adam

  • 2. Data: 2005-01-29 20:23:43
    Temat: Re: Art. 26b ust. 4 pkt 2 ustawy o PIT -- O co chodzi?
    Od: l...@p...onet.pl

    > Czy móglbym prosic o wyjasnienie o co chodzi w ustepie 4 pkt 2 tego
    > artykulu? Co to za wartosc 70 m2 i o jakich kwotach jest tu mowa?

    Aaaa. Zapomniałem zacytować wspomniany przepis.

    "[Odliczenie, o którym mowa w ust. 1, obejmuje wyłącznie odsetki:] od tej części
    kredytu, która nie przekracza kwoty stanowiącej iloczyn 70 m2 powierzchni
    użytkowej i wskaźnika przeliczeniowego 1 m2 powierzchni użytkowej budynku
    mieszkalnego, ustalonego do celów obliczenia premii gwarancyjnej od wkładów na
    oszczędnościowych książeczkach mieszkaniowych za III kwartał roku
    poprzedzającego rok podatkowy, określonej na rok zakończenia inwestycji, z
    zastrzeżeniem ust. 10."

    Pozdrawiam serdecznie

    Adam