  • 1. Data: 2003-08-24 06:07:10
    Temat: Aukcje Allegro a odprowadzanie podatku do US
    Od: "wcale_nie" <m...@g...pl>

    Witam!

    cytat:
    Czy muszę odprowadzać do Urzędu Skarbowego podatek od sprzedaży na
    Allegro?

    Każda firma, jak i osoba fizyczna, ma obowiązek rozliczać się z
    Urzędem Skarbowym ze wszystkich dochodów, bez względu na ich źródło
    pochodzenie. Dotyczy to także aukcji internetowych.

    /koniec cytatu

    Czy Urzad Skarbowy w istocie sciga wszystkich sprzedajacych na aukcjach
    internetowych ? Moderatorzy udostepniaja dane personalne ? Jak to jest w
    prawktyce ?

    Wydaje mi sie ze wiekszosc ze sprzedajacych nawet nie zdaje sobie sprawy z
    obowiazku odprowadzania podatku.

    --
    pozdrawiam
    w_nie

  • 2. Data: 2003-08-24 06:11:02
    Temat: Re: Aukcje Allegro a odprowadzanie podatku do US
    Od: "wcale_nie" <m...@g...pl>

    wcale_nie wrote:

    Uzyskalem taka odpowiedz:

    > Nie
    > jezeli sprzedajesz jako "osoba prywatna" - to tylko pow. kwoty 1000
    > pln. 2% podatku.

    ale:
    1000 PLN w skali roku ?
    Czy powyzej 1000 PLN od danej transakcji ?

    Moge prosic link do odpowiedniego paragrafu (lub jakis namiar - tak bym go
    sam mogl znalezc) ?

    --
    pozdrawiam
    w_nie

  • 3. Data: 2003-08-24 21:42:17
    Od: "D." <d...@W...pl>

> [...]
    > Urzędem Skarbowym ze wszystkich dochodów, bez względu na ich źródło
    > pochodzenie. Dotyczy to także aukcji internetowych.

    http://mforum.biz/viewthread.php?FID=2&TID=1306

    Pzdr,
    D.

  • 4. Data: 2003-08-25 08:19:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 24 Aug 2003, wcale_nie wrote:

> [...]
    >+ z Urzędem Skarbowym ze wszystkich dochodów, bez względu na ich źródło
    >+ pochodzenie. Dotyczy to także aukcji internetowych.

    Nie wiem skąd cytujesz, ale cytowany tekst jest błędny.
    AFAIK oczywiście :)
    Nie podlegają opodatkowaniu m.in. (o ile jednocześnie
    nie podlegają innemu podatkowi - a może się z rzadka tak
    zdarzyć np. u rolnika) dochody:

    - z przestępstw (art. 2.1.4) (BTW: u nas ciężko byłoby
    wsadzić Al Capone, niesłusznie się na to wiele osób
    powołuje :>)
    - większość z rolnictwa (art. 2.1.1)
    - z prostytucji (za pomocą łamańca prawnego, opartego
    o zapis z KK w stylu "kto osiąga przychody z cudzego
    nierządu...")
    - zwolnione "specjalnie" (art.21, w tym taki pozycje jak
    "sprzedaż zebranych jagód, runa i ziela" - .72, a jest tam
    tego DUŻO - poczytaj :))

    Nie podlegają - a więc i rozliczać się nie trzeba, bo z zasady
    obowiązek rozliczania jest przypisany do podatku. No, chyba
    że Ordynację zmienili a ja nie zauważyłem :]

    Natomiast prawdą jest konieczność opodatkowania sprzedaży
    "towarów nieużywanych" - i to być może dwoma a nawet
    trzema podatkami (PCC, dochodowy i VAT).
    [...]
    >+ Wydaje mi sie ze wiekszosc ze sprzedajacych nawet nie zdaje sobie sprawy
    >+ z obowiazku odprowadzania podatku.

    Link od "damianka" IMHO wyjaśnia spory zestaw kwesti...
    O to co pytasz (1000 zł) to chodzi o PCC - podatek występujący
    jeśli nie prowadząc DG (a dokładniej: nie "podchodząc" pod VAT
    ani od strony zapłacenia, ani od strony zwolnienia *przy tej
    transakcji*) kupujesz/sprzedajesz. Dotyczy *pojednycznej*
    transakcji !
    PCC jest *niezależny* od podatku dochodowego, który masz
    płacić uzyskując *dochód* (tj. sprzedając drożej niż
    kupiłeś) z "towaru mało używanego".
    Ale niestety :( u nas zapisy kierują w tą stronę że
    jest to działalność gospodarcza...

    pozdrowienia, Gotfryd