  • 1. Data: 2003-08-22 21:04:01
    Temat: Materialy budowlane do biura - jak z amortyzacja ?
    Od: "Pisklak" <pisklak@_no_spam_sm.pl>

    Chce wymienic okna w moim biurze (prowadze DG). Czy obowiazuje mnie
    amortyzacja (faktura bedzie > 3500 netto) czy moge calosc zaliczyc od razu w
    koszty ? Czy jesli obowiazuje amortyzacja dobrym wyjsciem bedzie zarzadanie
    2 oddzielnych faktur celem wrzucenia ich w koszty bez amortyzowania ?

    --
    Pozdr. i z gory dziekuje za info.
    Pisklak

  • 2. Data: 2003-08-23 08:45:09
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik "Pisklak" <pisklak@_no_spam_sm.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    zarzadanie
    > 2 oddzielnych faktur celem wrzucenia ich w koszty bez amortyzowania ?
    -------------------------------------
    Dla mnie to jest wymiana czyli remont ( choć kiedyś czytałam że wymiana
    drewnianego na plastyk jest modernizacją ) Nie przekracza 3500 ,- netto wiec
    tym bardziej w koszty .Ale jedno okno tyle kosztuje ?
    Wiola

  • 3. Data: 2003-08-23 08:47:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Aug 2003, Pisklak wrote:

    >+ Chce wymienic okna w moim biurze (prowadze DG). Czy obowiazuje mnie
    >+ amortyzacja (faktura bedzie > 3500 netto) czy moge calosc zaliczyc od razu w
    >+ koszty ?

    To zalezy czy to jest "zwyczajna wymiana" czy "ulepszenie" :]
    Poważnie, takie są stanowiska NSA w czytanych wyrokach; sądzę
    że okna ci się rozlatywały i to "wymiana".

    >+ Czy jesli obowiazuje amortyzacja dobrym wyjsciem bedzie zarzadanie
    >+ 2 oddzielnych faktur celem wrzucenia ich w koszty bez amortyzowania ?

    Jeśli okna "wlicza się" do wartości budynku/lokalu (a chyba się
    wlicza ?) to... nie wiem :( Patrz dyskusja z B.Szostakiem
    w kwestii jak czytać "jednostkowa wartość części" oraz "rocznie"
    w ustawie - ja do końca nie wiem, jakby ktoś miał namiar na
    jakieś rostrzygnięcie (odpowiedź US, "pisemną" !, albo wyrok
    NSA) to proszę się pochwalić :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 4. Data: 2003-08-23 15:56:29
    Od: "Pisklak" <pisklak@_no_spam_sm.pl>

    Wioletta Pikorska wrote:
> [...]
    > wymiana drewnianego na plastyk jest modernizacją ) Nie przekracza
    > 3500 ,- netto wiec tym bardziej w koszty .Ale jedno okno tyle

    Wlasnie napisalem ze faktura bedzie > niz 3500 netto. Jest to cena za kilka
    okien.
    --
    Pozdr.
    Pisklak